سود پسته ایران به جیب کشورهای دیگر می‌رود

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۳:۱۵:۳۲
کد خبر: ۹۰۲۴۳۹
سود پسته ایران به جیب کشورهای دیگر می‌رود
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: «ایران در دنیا مهد تولید پسته است اما سود این تولید در قالب ایجاد ارزش افزوده از این محصول به جیب کشورهای دیگر می‌رود».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد انارکی‌محمدی با بیان این‌که هر ساله ۹۸ درصد محصولات تولیدی کشور خام‌فروشی می‌شود در حالی که این محصولات بعد از ایجاد ارزش افزوده باید صادر شوند، افزود: «به طور مثال در حوزه‌ی کشاورزی، ترکیه پسته ما را می‌خرد و بسته‌بندی می‌کند که ارزش افزوده این کار بیشتر از خام‌فروشی است».

وی ادامه داد: «ایران در دنیا مهد تولید پسته است اما سود این تولید در قالب ایجاد ارزش افزوده از این محصول به جیب کشورهای دیگر می‌رود».

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۹۶ هزار مدرسه با بیش از ۶۰۰ هزار کلاس درس در کشور خاطرنشان کرد: «با توجه به وضعیت موجود در کشور و اعمال تحریم‌های تکراری آمریکا علیه ایران، اخیرا هم بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ما را تحریم کردند که این‌ها فشار به ملت ما وارد می‌شود اما ملت ایران اسلامی همچنان در برابر ناملایمات، سختی‌ها و تحریم‌های دشمن مقاومت نشان می‌دهد».

وی بیان کرد: «کشور ایران دارای مزیت‌ها و شاخصه‌های بارزی در جهان است از جمله این‌که از نظر تولید علم، نانو، تولید تجهیزات جنگی، موشکی و هسته‌ای، هوافضا و داروسازی جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم و امروز بهترین پزشکان دنیا متعلق به ایران هستند».

انارکی‌محمدی در توصیه به دانش‌آموزان گفت: «بهترین وظیفه‌ی دانش‌آموزان این است که با درس خواندن آینده‌ی کشور را به دست بگیرید و بتوانید کشور را به خودکفایی کامل برسانید و وظیفه‌ی دولت و حاکمیت، آماده‌سازی فضا، محیط و شرایطی است که بتوانید در آن به سهولت درس بخوانید».

وی افزود: «ایران آن‌قدر بزرگ است که می‌تواند ۲۳ کشور اروپایی مانند اروپا، انگلیس، آلمان و فرانسه و بلژیک را در دل خود جای دهد؛ دو کشور در دنیا از نظر داشتن تمام نعمات خدادادی وجود دارد که یکی ما هستیم که همه‌ی نعمات از تولیدات، کشاورزی، ذخایر نفتی، ذخایر معدنی و را داریم و فقط شما باید از این ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه‌ی کشور استفاده کنید».

انارکی‌محمدی اضافه کرد: «در سال ۱۴۰۱ چشم‌انداز آموزش و پرورش این است که ۳۲۰ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته می‌شوند و امروز باید برنامه‌ریزی و جایگزین این افراد را تربیت کنیم».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز