وزیر صمت در بم عنوان کرد:

شکست برنامه های دشمن برای بیکاری میلیونی کارگران در ایران

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۰۹:۱۴:۴۴
کد خبر: ۹۰۳۸۴۴
شکست برنامه های دشمن برای بیکاری میلیونی کارگران در ایران
وزیر صمت گفت: تصور دشمن این بود که تا پایان اسفند 97 تمامی کارخانجات تولیدی کشور تعطیل می شوند و شاهد بیکاری میلیونی کارگران در ایران هستند که توهمی بیش نبود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا رحمانی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بم با اشاره به ماهیت جنگ اقتصادی علیه کشور ایران افزود: ۱۷ ماه جنگ اقتصادی علیه کشور آغاز شده و در این شرایط واردات خودرو را ممنوع کردیم اما واردات قطعه توسط دشمن ممنوع و همچنین صادرات مواد خام آزاد و در مقابل صادرات محصول تحریم شده است.

وی تصریح کرد: تصور دشمن این بود که تا پایان اسفند 97 تمامی کارخانجات تولیدی کشور تعطیل می شوند و شاهد بیکاری میلیونی کارگران در ایران هستند که توهمی بیش نبود.

وی با بیان اینکه برخی از صنایع از جمله فولاد و مس در شرایط تحریم رونق گرفته اما در نقاطی از جمله خودرو دچار مشکل شدیم اظهار داشت: روحیه مدیران برای جلوگیری از بیکاری کارگران در شرکت‌های خودروسازی کرمان روحیه رزمندگی و جهادگری الگو گرفته از دوران دفاع مقدس است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قطعه سازی کرمان به ایران خودرو و سایپا وصل می شود و با بستن چند قرارداد با این شرکت‌ها این منطقه فعال می‌شود.

رحمانی افزود: طرح نهضت ساخت داخل را امسال راه‌اندازی کردیم و طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تا سال 1400 شمسی به میزان ۱۰ میلیارد دلار واردات را به ساخت داخل تبدیل می کنیم که از این میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار مربوط به خودرو است و باید همه افراد در این زمینه بسیج شوند.

وی گفت: تولید برای وزارت صنعت مهم است و امکانات خوبی در منطقه ارگ جدید بم ایجاد شده و امکانات این منطقه برای کشور سرمایه و قابل توسعه است.

وزیر صمت با اشاره به فرصت خرما در منطقه بم گفت: خرما به عنوان یک برند ملی شناخته می‌شود و در این زمینه می‌توانیم با فراوری و بسته بندی، تولید محصولات متنوع را در برنامه قرار دهیم.

رحمانی تاکید کرد: خرمای بم ظرفیت ارزش افزوده بیشتر را دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت با وجود منابع اندک، اعتباری برای این حوزه تخصیص می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز