سعیدی:

۱۶۲ هزار هکتار از اراضی و مراتع استان در سال جاری مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار گرفتند

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۳:۴۱:۰۵
کد خبر: ۹۱۱۶۶۱
۱۶۲ هزار هکتار از اراضی و مراتع استان در سال جاری مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار گرفتند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان به تغییرات قانون مدیریت بحران اشاره داشت و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و قوای سه گانه عضو ستاد مدیریت بحران هستند و براساس قانون وظایفی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مجید سعیدی در این خصوص عنوان کرد: در مانور زلزله مشترک کرمان و یزد 30 دستگاه و بیش از یک هزار نیروی انسانی حضور داشتند و به 90 درصد اهداف تعیین شده در سناریو دست یافتیم.

وی ادامه داد: نارسایی‌ها و کمبودها نیز بررسی و ارزیابی شد که به عنوان دستاورد به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با بیان اینکه در شش ماه امسال شاهد هشت مخاطره طبیعی شامل سیل، توفان، زلزله، هجوم ملخ، صاعقه و ... بودیم، گفت: سیلاب ابتدای سال خساراتی به استان و راه‌های ارتباطی وارد کرد اما با راهکارها و مدیریت صورت گرفته، خسارت جانی نداشتیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: 162 هزار هکتار از اراضی و مراتع استان در سال جاری مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار گرفت و 60 هزار لیتر سم در این مناطق توزیع و سمپاشی شد.

وی ابراز داشت: در شش ماه امسال هجدک با 120 مورد زلزله، سیرچ با 63 مورد، یزدان‌شهر 31 مورد، گلباف 29 مورد، فاریاب 21 مورد و کیان شهر و کوهبنان با 27 مورد بیشترین تعداد زمین لرزه را داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: استان کرمان با توجه به لرزه‌خیزی و فعالیت 25 سامانه گسلی، نیازمند آمادگی همیشگی و مقابله و پاسخ به بحران است.

سعیدی با بیان اینکه در این مدت 850 هکتار از اراضی استان دچار آتش سوزی و خسارت شده است، افزود: عشایر اگر در منطقه حضور داشته باشند، مراقبت و جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی را دارند.

وی اظهار داشت: در مجموع 6 ماه امسال یک هزار و 800 میلیارد تومان خسارت وارده به استان در حوادث طبیعی بوده است.

سعیدی افزود: تلفات وارده در استان مربوط به صاعقه است که هفت نفر فوت شدند و یک نفر در سیل جانشان از دست دادند.   

سعیدی گفت: در مجموع 105 میلیارد تومان اعتبار و 180 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای خسارت‌های فروردین ماه به استان کرمان اختصاص یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز