مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان:

سردخانه‌داران جنوب استان، نسبت به رعایت بهداشت اهتمام داشته باشند

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۹:۳۱:۰۴
کد خبر: ۹۱۴۷۲۹
سردخانه‌داران جنوب استان، نسبت به رعایت بهداشت اهتمام داشته باشند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: سردخانه داران جنوب، افراد توانمندی هستند که می توانند به خوبی نسبت به رعایت بهداشت اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ زهرا موسی پور در گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان با تاکید بر لزوم برگزاری جلسه توجیهی برای سردخانه داران گفت: اگر پس از این جلسه، موارد بهداشتی از سوی سردخانه داران جنوب استان رعایت نشود، حتما پیگیری این موضوع را خواهیم کرد و دادستانی به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص سردخانه های مشکل دار منطقه جنوب با اشاره به اینکه کار در آنجا با بی سلیقه ای صورت می گیرد، افزود: سردخانه‌داران، سرمایه دارانی هستند که با این حجم کاری که انجام می دهند و با سودی که به دست می آورد، بالاخره باید کارهایی در جهت سلامت و کنترل بهداشت انجام دهند.

موسی‌پور سردخانه داران،افراد توانمندی هستند که می توانند به خوبی نسبت به رعایت بهداشت اهتمام داشته باشند.

براساس این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه در خصوص بهداشت سردخانه های جیرفت گفت: بیماری های عفونی علائم خود را زود نشان می‌دهند. برخی بیماری ها به تدریج خوب می شوند اما تاثیر مخرب را به جای می گذارند و  برخی ها تاثیر دائمی و طولانی دارند.

حمیدرضا رشیدی نژاد با اشاره به لزوم اهمیت بهداشت سردخانه تاکید کرد: بالاخره این موضوعات بسیار مهم هستند سردخانه ها یا باید درست شوند یا باید بسته و تعطیل شوند زیرا این مواد غذایی مستقیم در معرض استفاده عموم قرار می گیرد.

 

نظر شما
پرونده ویژه