شهردار کرمان خبر داد:

برنامه‌ریزی برای بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال آینده

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۸:۲۴:۲۶
کد خبر: ۹۱۵۱۷۴
برنامه‌ریزی برای بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال آینده
شهردار کرمان از برنامه‌ریزی برای بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به اصلاح ۲۰۰ میلیارد تومانی بودجۀ شهرداری کرمان، در خصوص وضعیت درآمدی شهرداری در سال‌جاری گفت: در شش‌ماه اول امسال، درآمد شهرداری کرمان بیش از آنچه که باید، محقق شده که این مهم را نتیجۀ همکاری کامل شورا با شهرداری می‌دانیم.

وی با بیان این‌که تحقق مجموعۀ نظراتی که شهرداری به شورا ارائه داد، بدون کمک و همدلی شورا ممکن نبود، گفت: شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند این مدیریت را به سرانجام برساند؛ مگر با همکاری مجموعۀ اعضای شورای شهر.

شهردار کرمان افزود: براساس درآمدهای محقق‌شده در سال‌جاری و آنچه که فکر می‌کنیم تا پایان سال تحقق خواهد یافت، بودجۀ شهرداری را به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان که معادل ۴۰ درصد بودجۀ فعلی است، افزایش خواهیم داد.

عالم‌زاده ادامه داد: این کار، یکی از اقدامات انقلابی در شهرداری کرمان است که امیدواریم با تحقق آن بتوانیم سال آینده، بودجۀ‌ شهرداری را براساس ۱۰۰۰ میلیارد تومان تعیین کنیم؛ یعنی ظرف دوسال بتوانیم به چنین افزایشی دست پیدا کنیم.

وی با بیان این‌که اطمینان دارم با همین وضعیت اقتصادی کشور می‌توان این کار را انجام داد، گفت: شرط آن، ادامۀ همدلی و همکاری شورا با شهرداری است.

شهردار کرمان افزود: قطعاً شهرداری هر درآمدی کسب کند، برای شهر و مردم کرمان هزینه خواهد کرد.

عالم‌زاده هم‌چنین با بیان این‌که  آسفالت، به‌عنوان اولین مظهر شهرنشینی است که شهرداری‌‌ها باید آن را به‌عنوان اولین خدمت انجام دهند، افزود: این در حالی است که در حال حاضر، معابری در شهر کرمان وجود دارد که ۲۰ سال آسفالت نشده‌اند.

وی افزود: این وضعیت، زیبندۀ شهر کرمان نیست؛ بنابراین، نباید شهر کرمان را در حد یک روستا نگه‌داریم.

شهردار کرمان با بیان این‌که اگر می‌خواهیم شهر کرمان را توسعه دهیم، باید مبانی کار و ریل‌گذاری آن انجام شود، گفت: خوشبختانه سال گذشته همکاران ما در حوزه‌های مختلف زحمت زیادی کشیده و این کار را به‌صورت مبنایی انجام داده‌اند.

عالم‌زاده افزود: امسال، بخشی از ثمرۀ نهالی را که کاشته شد، دیدیم و سال آینده هم اگر به همین صورت کار کنیم، مردم تحولات بزرگی در حوزۀ شهری خواهند دید.

 

نظر شما
پرونده ویژه