معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی:

باید از ظرفیت مدارس در سازمان نهضت سواد‌آموزی استفاده شود / مشکل اعتباری برای ریشه کن کردن بی‌سوادی در کشور وجود ندارد

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۰۷:۵۵:۴۳
کد خبر: ۹۱۵۶۷۰
باید از ظرفیت مدارس در سازمان نهضت سواد‌آموزی استفاده شود / مشکل اعتباری برای ریشه کن کردن بی‌سوادی در کشور وجود ندارد
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: مشکلی به لحاظ مالی و اعتباری برای ریشه کن کردن بی‌سوادی در میهن اسلامی وجود ندارد اما معضل ما بی‌رغبتی افراد بی سواد به حضور در کلاس‌های درس است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا نخعی در گردهمایی مسئولان واحدهای سوادآموزی شهرستان ها و مناطق استان کرمان با حضور احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تغییرات اساسی چند سال گذشته در سیستم نهضت سوادآموزی کشور از نظر ساختار، محتوا و روش‌ها، افزود: تغییرات اساسی محتوای کتاب‌های آموزشی و کاربردی‌تر شدن آموزش‌های نهضت سواد آموزی از مهم‌ترین تغییرات اساسی سیستم نهضت سواد آموزی کشور بوده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تاکید داشتند که بیسوادی باید به سرعت در کشور ریشه کن شود، و ما در شرایط فعلی به چهار برنامه توسعه نیاز داریم تا بیسوادی ریشه کن شود و با شیوه فعلی حداقل ۲۰ سال برای این کار نیاز داریم و سازمان سواد آموزی کشور خواستار تغییر روش ها و هم افزایی در این خصوص است تا بتواند با سرعت بیشتری بی سوادی را ریشه کن کند.

نخعی تصریح کرد: متاسفانه مشکل اصلی سواد آموزی، بی سوادان هستند که حاضر به شرکت در کلاس های درس نیستند.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه سازمان نهضت سوادآموزی کشور از نظر تامین اعتبار برای آموزش بی‌سوادان هیچ مشکلی ندارد، اظهار کرد: عدم تمایل بی‌سوادان به یادگیری، عدم وجود قوانین الزام‌آور و هم چنین ارائه خدمات برابر به افراد با سواد و بی‌سواد در جامعه بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌روی نهضت سواد آموزی است.

وی با بیان اینکه حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بی سوادان کشور در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال قرار دارند، بیان داشت: اولیای باسواد بسیار بهتر می‌تواند از اولیای بیسواد در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان کمک کنند. و ما امیدوارم بتوانیم بیشتر سوادآموزی را به بدنه آموزش و پرورش وصل کنیم.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند: «سواد آموزی یک جریان مهم فرهنگی است» اظهار داشت: اساس توسعه و پیشرفت ملت ها در گرو آموزش صحیح است، زیرا اگر  این گونه نبود امام خمینی (ره) آن طور قاطعانه به تاسیس نهضت سواد آموزی اقدام نمی کرد.

علیرضا نخعی به نگاه واقع‌گرایانه و آسیب‌شناسانه در حوزه سوادآموزی تاکید کرد و افزود: باید از تمامی ظرفیت‌ها آموزش و پرورش در راستای ریشه کن کردن بی سوادی استفاده کنیم و مدارس یک ظرفیت بزرگی هستند که می‌توانند از آنان و سازوکار مدرسه در جهت برنامه ریزی و ریشه کن کردن بی سوادی استفاده کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز