شناسایی ۹۹۸ بیمار ضایعه نخاعی در کرمان

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۰۷:۴۵:۴۵
کد خبر: ۹۳۲۲۶۶
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: ۲۶ هزار و ۳۵۰ بیمار ضایعه نخاعی در کشور وجود دارد که ۹۹۸ نفر از این تعداد در این استان زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا اسدی در آیین گشایش نخستین نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی افراد دارای معلولیت در کرمان ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی افراد دارای معلولیت و قدردانی از همکاری و همراهی خیرین و هنرمندان در به ظهور رساندن توانایی های بالقوه معلولین افزود: سازمان ملل با هدف توجه دادن جوامع به مسائل افراد دارای معلولیت روز خاصی را به این گروه اختصاص داده بنابراین این روز بهانه ای است که با تکیه بر توانمندی های این افراد در موضوعات مختلف برای رفع مسائل و مشکلاتشان اقدام شود.

وی نامگذاری این روزها را فرصتی برای مدیران دانست تا با بازبینی اقداماتشان کمبودهای برنامه ای و اعتباری در حوزه معلولان را بررسی و برای رفع این کاستی های برنامه هایی را طراحی کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه میزان مستمری معلولان بر اساس تعداد نفرات خانوار ۲۰ درصد افزایش داشته است اظهار داشت: انجمن ها و موسسات همکار در موضوع توانبخشی می توانند با بازنگری در نیازهای افراد دارای معلولیت در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و آموزشی در تامین این نیازها موثرتر همکاری کنند.

آثار هنرهای تجسمی افراد دارای انواع معلولیت ها از جمله اتیسم، کم توان ذهنی، جسمی - حرکتی، نابینا، ناشنوا و بیماران اعصاب و روان ۱۲ تا ۱۴ آذرماه در محل نگارخانه ارغوان واقع در بلوار شهید صدوقی - صدوقی ۱۰ در معرض نمایش و فروش قرار می گیرد.

آیین گشایش نخستین نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی افراد دارای معلولیت با حضور اعضاء شورای معاونین بهزیستی استان کرمان، مدیرکل امور اجتماعی و مدیرکل امور بانوان استانداری، خیرین، مدیران و مربیان مراکز و موسسات خیریه با ۱۲۷ اثر در نگارخانه ارغوان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز