دستگیری سه متخلف شکار و صید در سیرجان

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۰:۳۴:۱۳
کد خبر: ۹۳۳۵۵۴
دستگیری سه متخلف شکار و صید در سیرجان
رییس اداره محیط زیست سیرجان ازدستگیری سه نفر متخلف شکار و صید با یک لاشه بز وحشی در گود غول سیرجان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی اکبر رسولیان، ضمن اعلام این خبر گفت: نیرو‌های گشت و کنترل حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان حین گشت‌زنی در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع گود غول متوجه حضور سه شکارچی شدند که برای برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر سه نفر را دستگیر کردند.

او افزود: در جریان بازرسی از متخلفین لاشه یک راس بز وحشی، سایر ادوات شکار شامل یک قبضه اسلحه خفیف متعلق به غیر، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی، دو دستگاه بی سیم دستی و دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

رسولیان تصریح کرد: در هنگام تشکیل پرونده مشخص شد که یکی از متخلفین سابقه شکار و صید غیر قانونی داشته و در همان راستا حکم جلبش صادر و تحت تعقیب قبلی نیز بوده است.

او اظهار داشت: متخلفین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند که بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می‌بایست مبلغ یکصد میلیون ریال را به حساب دولت واریز کنند.

رسولیان گفت: همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز