مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان:

فعالیت راهنمایان گردشگری بدون کارت الکترونیکی ممنوع است

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۲:۲۶:۲۴
کد خبر: ۹۳۴۱۳۹
فعالیت راهنمایان گردشگری بدون کارت الکترونیکی ممنوع است
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از صدور و تمدید الکترونیکی کارت راهنمایان گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریدون فعالی با اشاره به صدور و تمدید الکترونیکی کارت راهنمایان گردشگری در استان کرمان گفت: «فعالیت‌ راهنمایان گردشگری فاقد مجوز در سایت‌های تاریخی استان‌ ممنوع است».

وی افزود: «از این پس راهنمایان گردشگری استان کرمان می‌توانند برای تسهیل روند صدور و تمدید کارت‌های فعالیت به سامانه‌ی جامع راهنمایان گردشگری به آدرس WWW.Ta.ichto.ir مراجعه کنند».

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به این‌که فعالیت‌ راهنمایان گردشگری فاقد مجوز در سایت‌های تاریخی استان‌ کرمان ممنوع است، بیان کرد: «تمام راهنمایان گردشگری می‌توانند با ارائه‌ی کارت‌های فعالیت صادرشده از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به راهنمایی گردشگران در اماکن تاریخی و گردشگری بپردازند که در غیر این‌صورت از فعالیت آن‌ها در اماکن و سایت‌های تحت پوشش جلوگیری می‌شود».

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۴۴۰ راهنمای گردشگری در استان کرمان مجوز فعالیت دارند اضافه کرد: «اغلب راهنمایان گردشگری استان کرمان در زمینه‌های تاریخی، گردشگری و طبیعت‌گردی فعال هستند».

فعالی با تاکید بر لزوم آموزش مستمر راهنمایان گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: «خوشبختانه با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمان کارگاه‌های مختلف آموزشی ویژه‌ی راهنمایان گردشگری در ایام مختلف سال برگزار می‌شود».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز