رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

۴۰ درصد متقاضیان فنی‌وحرفه‌ای، فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستند

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۹:۰۳:۲۹
کد خبر: ۹۳۵۴۵۰
۴۰ درصد متقاضیان فنی‌وحرفه‌ای، فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستند
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تعداد متقاضیان سالانه‌ی سازمان فنی‌ و حرفه‌ای را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام و گفت: «۴۰ درصد از متقاضیان فنی و حرفه‌ای را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شامل می‌شوند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی اوسط‌هاشمی در جلسه شورای عالی مهارت استان کرمان با اشاره به زیرساخت‌های اقتصادی بالای استان کرمان و وجود صنایع بزرگ آن بیان کرد: «با چنین ظرفیت‌هایی باید در بحث مهارت و اشتغال به شکل جهشی عمل کرد».

وی توجه به تقدس کار و قابلیت‌های انسانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: «با عزم و اراده‌ی مردمی و ملی باید برای تغییر قدم برداریم که تمام جهت‌گیری‌ها بر مدرک و دانشگاه نباشد».

اوسط‌هاشمی ادامه داد: «باید سند مهارت استان را جامع ببینیم و در تدوین آن خودباوری، خوداتکایی و خودشناسی مدنظر داشته باشیم که همه چیز انباشت در مطالبه‌ی استخدام از حکومت نشود».

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: «در سند مهارت، مباحثی چون سند آمایش، جهت‌گیری اقتصادی، اقلیم، قطب‌بندی‌های استان دیده شود».

وی گفت: «مهارت نقش پیشگیری و صیانت از سرمایه‌های جامعه را می‌تواند داشته باشد».

اوسط هاشمی تعداد متقاضیان سالانه‌ی سازمان فنی‌ و حرفه‌ای را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام و بیان کرد: «۴۰ درصد از متقاضیان فنی و حرفه‌ای را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شامل می‌شوند».

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از تدوین آیین‌نامه‌ی مشترک با آموزش و پرورش خبر داد و افزود: «بر این اساس مقاطع اول و دوم متوسطه الزاما تمام دانش‌آموزان به مهارت سوق داده می‌شوند و گواهینامه‌ی مهارت با پایان تحصیل دوره به پیوست ارائه می‌شود».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز