مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان:

طرح جامع مالیاتی در راستای تحقق عدالت مالیاتی است

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۹:۰۷:۴۴
کد خبر: ۹۳۵۴۵۳
طرح جامع مالیاتی در راستای تحقق عدالت مالیاتی است
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: طرح جامع مالیاتی زمینه ساز دقت و سرعت در فرآیند رسیدگی ، تشخیص مالیات و تحقق عدالت مالیاتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد سلمانی در نشست مشترک مدیرکل امور مالیاتی استان با تجار و بازرگانان رفسنجان ، که با حضور رئیس کمیسیون بیمه ، بانک و مالیات اتاق بازرگانی استان برگزار شد، برنقش مستندات و اطلاعات مالی در تعیین و تشخیص درآمد مشمول مالیات تاکید و عنوان کرد: اجرای کامل طرح جامع مالیاتی باعث خواهد شد مالیات ها بر اساس اطلاعات متقن و دقیق اخذ شود و روش تشخیص علی الراس مالیات حذف شود.

وی هدف از اجرای طرح جامع مالیاتی را بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و مکانیزاسیون در نظام مالیاتی و ایجاد نظام جامع اطلاعات مالیاتی در کشور دانست و افزود : با اجرای کامل این طرح ضمن افزایش میزان رضایتمندی مودیان مالیاتی از هزینه‌های اجرایی عملیات مالیاتی کاسته شده و همچنین با جلوگیری از فرار مالیاتی به میزان درآمدهای مالیاتی افزوده می شود.

سلمانی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 1000 میلیارد ریال مالیات در استان کرمان مسترد شده است، گفت: در صورت صادرات کالاهای معاف از مالیات بر ارزش افزوده، مالیات برارزش افزوده پرداختی برای هزینه های انجام گرفته جهت حمایت از صادرات در اسرع وقت به مودیان مسترد می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان ارائه داده های شفاف را زمینه ساز ارتباط روشن و شفاف مودیان با نظام مالیاتی دانست و اظهار کرد : ارائه فهرست معاملات فصلی هم موجب نظم و انضباط مالی و شفافیت اقتصادی خواهد شد و هم رقابتی سالم و مطلوب در فعالیت های اقتصادی ایجاد می کند که این امر از بروز فعالیت های سودجویانه جلوگیری می کند.

سلمانی ارائه خدمت سریع و آسان به مودیان مالیاتی و تقویت پاسخگویی را جزو اولویت‌های اصلی امور مالیاتی استان برشمرد و خاطرنشان کرد : گروه مشاوران مالیاتی را به منظور شناسایی و رفع مشکلات مردم ، جذب سرمایه گذار و حمایت از تولید کنندگان تشکیل داده ایم.

در ادامه اکبری ، رئیس کمیسیون بانک ، بیمه و مالیات اتاق بازرگانی استان از زحمات ارزشمند مدیرکل و کارکنان امور مالیاتی استان تقدیر کرد و گفت: استراتژی تعامل نظام مالیاتی سبب رضایتمندی فعالان اقتصادی شده است.

وی افزایش سطح آگاهی مودیان مالیاتی را عنصری کلیدی در انجام تکالیف قانونی آنان دانست و افزود : برگزاری دوره‌های آموزشی زمینه آگاهی مودیان از نحوه اجرا و چگونگی پرداخت مالیات و شرایط برخورداری از معافیت‌های مالیاتی را فراهم می کند.

در پایان ، فعالان اقتصادی ، تولیدکنندگان و صادرکنندگان شهرستان رفسنجان به بیان مطالب و ابهامات مالیاتی خود پرداختند که پاسخ لازم توسط سلمانی ، مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان ارائه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز