۱۷ دی ماه ؛ برگزاری همایش خواجوی کرمانی در کرمان

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۱:۵۷:۵۰
کد خبر: ۹۳۹۲۰۱
۱۷ دی ماه ؛ برگزاری همایش خواجوی کرمانی در کرمان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: همایش بزرگداشت خواجوی کرمانی ۱۷ دی ماه در شهر کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد صادق بصیری در نشست هماهنگی برگزاری همایش بزرگداشت خواجوی کرمانی اظهار داشت: استانداری کرمان همچنان برای کارهای فرهنگی هزینه می کند، چرا که خاموشی چراغ فرهنگ و هنر باعث افزایش آسیب های اجتماعی، افسردگی جامعه و کاهش سرمایه اجتماعی می شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی کشور و لزوم جلوگیری از اتلاف هزینه ها تصریح کرد: به هیچ وجه نباید اجازه ریخت و پاش در همایش و برنامه های مختلف را بدهیم و لذا باید برای انجام کارهای ماندگار علمی و فرهنگی برای مفاخر تاریخی و فرهنگی استان برنامه ریزی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: نیمه دوم دی ماه روزهای پرکاری از حیث کارهای فرهنگی در سطح استان است و علاوه بر برگزاری نمایشگاه کتاب، شاهد برگزاری همایش ناظم الاطباء در تاریخ 14 دی ماه و همایش بزرگداشت خواجوی کرمانی در 17 دی ماه خواهیم بود که برنامه ریزی گسترده ای برای برگزاری هر چه باشکوه مقام این دو مفاخر استان انجام شده است.

بصیری با اشاره به جزئیات برگزاری روز بزرگداشت خواجوی کرمانی بیان داشت: این همایش در دو نوبت صبح به صورت علمی و تخصصی در دانشگاه شهید باهنر کرمان و نوبت عصر به صورت مردمی در تالار خواجه نصیر دانشگاه فرهنگیان، با حضور اساتید مدعو کشوری و استانی و همچنین چند تن از سفرای کشورهای حوزه اکو برگزار می شود و از چندین مجموعه علمی پیرامون آثار خواجو در این مراسم رونمایی می شود.

وی افزود: رونمایی از کتاب «عاشقانه های خواجو» و همچنین «آثار منثور خواجو» از مهمترین بخش های این همایش است، همچنین در این همایش مجموعه 11 عنوانی «دو سده سخنوری» مرکز حافظ شناسی شیراز به نمایش در می آید که یکی از عناوین آن به زندگی خواجو اختصاص دارد و توسط بنده جمع آوری شده است.

وی گفت: رونمایی از میدان خواجو که به همت شهرداری کرمان بازسازی و مرمت شده است، همچنین اجرای موسیقی توسط آقای سراج از خوانندگان مطرح کشور در قالب اشعار و مضامین خواجو نیز یکی دیگر از برنامه های این همایش است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز