استاندار کرمان خبر داد:

اجرای طرح حذف هپاتیت C در شهر کرمان

۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۰۹:۰۶:۱۷
کد خبر: ۹۴۱۴۷۸
اجرای طرح حذف هپاتیت C در شهر کرمان
استاندار کرمان از اجرای طرح حذف هپاتیت C در شهر کرمان از اسفند ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در نشست برنامه‌ریزی حذف بیماری هپاتیت c در شهر کرمان با ارزشمند خواندن این طرح عنوان کرد: بسیار مهم است با اجرای روش‌های پیشگیرانه تا حد ممکن از بروز بیماری‌هایی که خسارت‌های زیادی به همراه دارند، جلوگیری کرد.  

وی با اشاره به همکاری بنگاه‌های اقتصادی در کمک به حدف هپاتیت C در کرمان بیان داشت: این برنامه از اسفند ماه امسال آغاز خواهد شد و امیدواریم کار با سرعت پیش رود و شاهد گزارش‌های مثبت از روند کار باشیم.

استاندار کرمان درخواست کرد تا بحث کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان هم از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار گیرد.  

رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به برنامه‌ وزارتخانه در راستای حذف هپاتیت c در شهرهایی که دانشگاه علوم پزشکی آمادگی داشته باشد، عنوان کرد: همانطور که آمارها نشان می‌دهد از سال ۱۹۹۰ برخی از بیماری‌ها در دنیا افزایش یافته که یکی از آنها هپاتیت c است.

 وی با بیان اینکه با انجام اقدامات انجام شده از جمله واکسیناسیون در مورد بیماری هپاتیت B، اکنون ایران جزو نقاط پاک در دنیا از نظر این بیماری محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر شیوع بیماری هپاتیت B در ایران حدود سه دهم درصد است.

ملک‌زاده با اظهار این مطلب که اکثر افرادی که به ویروس هپاتیت C مبتلا می شوند از بیماری خود خبر ندارد و اغلب از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، گفت: بیماری هپاتیت C متاسفانه واکسن ندارد اما درمان های دارویی موثری دارد.

وی بیان کرد: با شناسایی به موقع افراد مبتلا به ویروس هپاتیت C، می توان از انتقال این ویروس به دیگران جلوگیری کرد.

 به گفته وی حدود 35 درصد افراد مبتلا به هپاتیت C بهبود پیدا می کنند اما 65 درصد مبتلایان دچار بیماری های کبدی و نارسایی های کبدی می شوند و این باعث تحمیل هزینه های بسیار به جامعه است.

 معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت عنوان کرد: ریشه کنی و حذف بیماری هپاتیت C یک رسالت اجتماعی است که هرکس باید در شهر خود این کار را انجام دهد و ایران اکنون هفدهمین کشورجهان است که ریشه کنی بیماری هپاتیت C را آغاز کرده است.

 ملک زاده گفت: ما موفق شده ایم در ایران داروی هپاتیت C را تولید کنیم و مهمترین چالش ما شناسایی افراد مبتلا به این بیماری است که عمده آنها از افراد پرخطر جامعه هستند.

حمید رضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای حذف بیماری هپاتیت C نیاز است که همه دستگاه های دولتی و خیران کمک کنند.  

وی افزود: برنامه حذف بیماری هپاتیت C یکی از برنامه های سازمان بهداشت جهانی است که چند ماه  پیش این برنامه در شهر رفسنجان آغاز شد و در کرمان نیز اجرایی می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز