پیکر امیرحسین قاسمی از شهدای سانحه هواپیمای اوکراین تشییع شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۱:۴۳:۰۴
کد خبر: ۹۵۰۸۴۳
پیکر امیرحسین قاسمی از شهدای سانحه هواپیمای اوکراین تشییع شد
پیکر دکتر امیرحسین قاسمی، نخبه علمی کشور و از شهدای سانحه هواپیمایی اوکراین با حضور خانواده و جمعی از مسئولین در کرمان تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام محمد ربانی امروز در مراسم تشییع پیکر شهید دکتر امیر حسین قاسمی از شهدای سانحه هواپیمایی اوکراین و فرزند دکتر کیانوش قاسمی گفت: حادثه سقوط هواپیمای اکراینی که در بحبوحه یک سلسه اتفاقات سختی در کشور رخ داد و منجر به شهادت جمع بسیاری از هموطنان، فرزندان این کشور و نخبه های این کشور شد به شدت موجب جریحه دار شدن قلوب ما شد.

رئیس هسته گزینش در ادامه با اشاره به اینکه دو نفر از نخبگان حادثه هواپیمایی اکراین از کرمان بودند که یکی از آن ها جوان نخبه و فرزند برومند و رشید دکتر کیانوش قاسمی بود، افزود: تعبیرهای زیادی باید بکار برد اما زیباترین تعبیر شهادت است که در راه خدا هجرت را پیش می گیرند و مرگ آن ها را در آغوش خود قرار می دهد که در فرهنگ ما شهید حساب می شوند و من این زیباترین مدال را که بر پیشانی این عزیز است را به خانواده ایشان تسلیت عرض می کنم.

وی بیان کرد: چند سال پیش در سفر زیارتی حج عمره با دکتر قاسمی که من به عنوان روحانی کاروان بودم؛ در آن سفر زیارتی منش و اخلاق و متانت و بزرگواری دکتر قاسمی ما را شیفته ایشان کرد.

حجت الاسلام ربانی در ادامه با اشاره به اینکه پدر این شهید بزرگوار کوه صبر است، افزود: پدر و مادر ایشان و خانواده ایشان این حادثه تلخ از دست دادن فرزند و عضو خانواده برایشان سنگینی می کند و تحمل این حادثه سخت است اما در عین حال وقتی در منزل شان رفتم همچون کوه استوار بودند و این مصیبت را تحمل می کردند لذا از خدا می خواهم مصیبت جانباختن دکتر نخبه آسان شود و خداوند به آنان صبر و مقاومت عنایت کند.

وی با قرائت آیه " انا لله و انا الیه راجعون" گفت: در هرصورت دنیا دنیای آزمایش است اما با این حال خدا این امانت را داده بود و مجدداً تحویل گرفت.

در این مراسم حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و جمعی از مسئولان حضور داشتند و پیکر پاک مطهر این شهید بزرگوار از تالار مرحوم دکتر نوربخش تا میدان جیحون تشییع و راهی گلزار شهدای کرمان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز