معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان:

خانواده ها حامی آموزش مجازی دانش آموزان هستند

۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۱:۳۶:۰۶
کد خبر: ۹۷۵۲۷۶
خانواده ها حامی آموزش مجازی دانش آموزان هستند
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: خانواده ها حامی آموزش مجازی دانش آموزان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس ضیا در جلسه مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به نقش موثر خانواده ها در تحقق صد در صدی آموزش مجازی و حمایت عاطفی آن ها از دانش آموزان اظهار داشت: خانواده ها با ایجاد فضایی شاد در خانه و تقویت همدلی بین اعضا می توانند به آموزش مجازی دانش آموزان کمک کنند.

وی با بیان حدیثی از امام علی علیه السلام مبنی بر این که صبر کلید رسیدن است و کامیابی از آن کسی است که شکیبایی ورزد، افزود: تعطیلی مدارس به معنی تعطیلی آموزش نیست، بلکه آموزش ها گسترده و جدی در فضای مجازی و رسانه ملی انجام می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در زمینه آموزش غیر فیزیکی یک سری از برنامه ها که به صورت ملی و سراسری است از جمله برنامه مدرسه تلویزیونی ایران از شبکه آموزش سیما، همین طور طراحی شبکه شاد، اما در سطح استان فعالیت های خوبی انجام شده از جمله تهیه بسته های آموزشی کلاس های چند پایه با محور مسائل آموزشی، بهداشتی و تربیتی برای مناطقی که دسترسی به گوشی تلفن همراه و اینترنت ندارند.

ضیا گفت: معلمان باید برنامه های شبکه آموزش را ببینند و در مورد تدریس معلم مربوط اظهار نظر کنند، تا ما هر روز ساعت 10 صبح بتوانیم نتیجه فرم های نظر سنجی و گزارش ها را به وزارت خانه ارسال کنیم.

وی خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت سرگروه ها و راهبران آموزشی استفاده شود، همچنین فضایی باید شکل گیرد که مدارس تجربه های خود را در این خصوص با هم به اشتراک بگذارند و قطعا اولیا هم نقش مثبتی در این زمینه می توانند ایفا کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر نظم و وقت شناسی دانش آموزان گفت: حضور دانش آموز در منزل به این معنی نیست که ساعت خوابش بیشتر از زمانی باشد که مدرسه می رود بلکه باید طبق برنامه ریزی از همه محتواها و برنامه های پیش بینی شده بهره مند شود.

ضیا همچنین گفت: باید اطمینان حاصل کنیم که حتی یک دانش آموز هم در این مقطع بدون آموزش نمانده باشد، ضمن این که بسته های ویژه ای هم برای دانش آموزان با نیازهای ویژه از سوی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در نظر گرفته شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز