روزهای فعالیت اصناف کرمان محدود شد

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۰:۰۱:۰۹
کد خبر: ۹۷۵۷۱۱
روزهای فعالیت اصناف کرمان محدود شد
رئیس اتاق اصناف کرمان گفت: از این پس و تا اطلاع ثانوی تنها ۱۲ صنف اجازه‌ی فعالیت روزانه را خواهند داشت و فعالیت سایر صنوف به صورت یک روز در میان خواهد بود و روزهای فعالیت اصناف کرمان محدود شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یوسف جعفری  از تغییر روزهای فعالیت برخی صنوف خبر داد و بیان کرد: «بر اساس تصمیم کمیته استانی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مقرر شد تا اطلاع ثانوی، فعالیت ۱۲ صنف ثابت باشد و سایر صنوف به صورت یک روز در میان به شهروندان خدمات ارائه دهند».

وی افزود: «خواربارفروشی‌ها، مغازه‌های عرضه‌ی لبنیات و مواد غذایی، قصابی‌ها، فروشگاه‌های عرضه‌ی مرغ و ماهی، میوه‌فروشی‌ها، میادین ‌میوه و تره‌بار، آپاراتی‌ها، مغازه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم و تجهیزات پزشکی، بنک‌داران و عمده‌فروشان مواد غذایی و نانوایی‌ها همه روزه فعال خواهند بود».

رئیس اتاق اصناف کرمان ادامه داد: «سایر اتحادیه‌ها که شامل ۵۶ رسته می‌شوند نیز با تقسیم‌بندی (هر روز ۲۸ صنف) به صورت یک روز در میان فعالیت خواهند کرد».

وی توضیح داد: «این شرایط برای فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای نیز صدق می‌کند و روزهایی که هر یک از صنوف تعطیل باشد، غرفه‌ی این صنف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز تعطیل خواهد بود».

جعفری با بیان این‌که ساعت کار مغازه‌ها در روزهای مجاز به فعالیت محدود نیست، گفت: «پیش از این قرار بود ساعت کار نیز در روزهای فعالیت محدود شود اما با توجه به این‌که کاهش ساعت فعالیت، سبب تجمع بیشتر می‌شود، مقرر شد که محدودیتی برای ساعت فعالیت وجود نداشته باشد».

وی خاطرنشان کرد: «روزهای فعالیت هر یک از صنوف پس از تقسیم‌بندی نهایی از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما به شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز