سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

ترس از کرونا مانع از مراجعه ضروری به بیمارستان نشود

۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۵:۰۱
کد خبر: ۹۸۱۹۹۴
ترس از کرونا مانع از مراجعه ضروری به بیمارستان نشود
سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان توصیه کرد کسانی که در این ایام کرونایی، به‌دلایلی جز کرونا، نیاز به مراجعه به بیمارستان یا درمانگاه‌ دارند، از این کار، به‌خاطر ترس از کرونا در مراکز درمانی غفلت نکنند که این غفلت، ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای آن‌ها به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی شفیعی، در نشست خبری مجازی، در پاسخ به این پرسش که برخی از مردم که نیاز به مراجعه به بیمارستان دارند نگران هستند که حضورشان در این مراکز ممکن است به کرونا مبتلایشان کند، آیا در همه‌ی بیمارستان‌های استان بیمار کرونایی وجود دارد؟ توضیح داد: «برخی بیمارستان‌ها در استان، به‌طور ویژه‌تر به بیماران کرونایی سرویس می‌دهند. همه‌ی بیمارستان‌ها، در بدو ورود، در اورژانس بیماری که مشکوک به کروناست را پذیرش می‌کنند. اگر شک به کرونا جدی باشد، فرد به بیمارستان‌های ویژه منتقل می‌شود؛ مثلا در بیمارستان‌های پیامبر اعظم و فاطمه‌الزهرا امکان بستری این بیماران وجود دارد یا بیمارستان افضلی‌پور که به‌طور ویژه برای این بیماران در نظر گرفته شده است».

وی افزود: «ولی این دلیلی نیست که دیگر بیمارستان‌ها نتوانند بیماران کرونایی را بستری کنند. اگر توان مدیریت و درمان وجود باشد می‌توانند. ولی توصیه‌ی ما این است که اعزام به افضلی‌پور صورت گیرد تا همه‌ی بیماران، در یک مکان خدمات را دریافت کنند و دیگر بیمارستان‌ها بتوانند به دیگر بیماران سرویس بدهند».

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان‌هایی که بیمار کرونایی دارند آلوده نیستند، اظهار کرد: «مردم به اندازه‌ای که از حضور در صف نانوایی و خرید و میهمانی باید احساس خطر کنند نباید نگران باشند اگر دل‌درد و سردرد دارند و به اورژانس مراجعه کردند حتما به کرونا مبتلا می‌شوند».

وی تاکید کرد: «اگر کسی نیاز به خدمات درمانی دارد، حتما مراجعه کند یا با اورژانس یا ۱۱۵ تماس بگیرد. عدم مراجعه به‌خاطر ترس از آلوده بودن بیمارستان، ممکن است فرد را دچار آسیب جدی کند».

شفیعی توضیح داد: «محیط بیمارستان‌ها مرتب ضدعفونی می‌شود و تهویه‌ی لازم هم وجود دارد و هیچ نگرانی نباید باشد و اگر نیاز به مراجعه به بیمارستان است حتما این اقدام انجام شود». وی اظهار کرد: «توصیه‌ی ما این است در صورت نیاز به مراجعه به پزشک، به نزدیک‌ترین مرکز که نزدیک محل سکونت است مراجعه شود».

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان درباره‌ی فعالیت مطب‌های خصوصی پزشکان هم گفت: «در ایام نوروز، به روال سال‌های قبل، فعالیت همکاران پزشک ما در مطب و مجتمع‌های پزشکی تعطیل یا نیمه‌تعطیل است. معمولا همکاران ما از این فرصت برای تجدیدقوا و رفع خستگی سالانه استفاده می‌کردند اما امسال چون آنها هم خانه‌نشین شده‌اند، برخی همکاران متخصص و عمومی ما گفتند اگر نیاز است مطب‌ها را باز کنیم و بیماران را ویزیت کنیم».

وی افزود: «اما خوشبختانه با فعالیت کلینیک‌های ۱۶ ساعته فعلا نیازی به این کار پیدا نکرده‌ایم اما اگر حجم مراجعات بالا برود فراخوان بدهیم، مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی می‌توانند فعل شوند اما الان نیاز نیست ولی لیستی آماده است تا در صورت نیاز، فعال شوند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز