دبیر شبکه امداد و نجات سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان کرمان:

زهکلوت را در یابیم

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۵:۴۹:۴۹
کد خبر: ۹۸۵۱۳۷
زهکلوت را در یابیم
دبیر شبکه امداد و نجات سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان کرمان گفت: شبکه امداد و نجات سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان کرمان از همان ساعات اولیه وقوع سیل در منطقه زهکلوت پویشی، با نام مهربانی راه اندازی و کمک‌های خوبی جمع آوری کرده است و برای آن که زهکلوت را در یابیم، طی چند مرحله در منطقه توزیع می‌شود.

رامین عبدلی در گفت‌وگو با برنا در خصوص اقدامات انجام شده،اظهار داشت: در حال حاضر جهت بررسی مشکلات مردم و حمایت از آنها طبق نیازهای‌شان در منطقه حضور داریم.

وی افزود: متاسفانه پیشگیری از وقوع این حوادث، نادیده گرفته شده که الان سیل زندگی آن‌ها را نابوده کرده است.

عبدلی به جذب حمایت‌های بخش خصوصی اشاره و عنوان کرد: در حال رایزنی با معین‌های اقتصادی در منطقه هستیم که سیل بندها را ترمیم کرده و از وقوع سیل بعدی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی نبود سیل بندهای استاندارد در منطقه است که بعد از بارندگی شاهد وقوع سیل هستیم و اگر سیل بندها استاندارد باشند، دیگر سیلی نیست که احتیاج به حمایت داسته باشد و میلیاردها هزینه کنند تا مردم به زندگی خود ادامه دهند.

عبدلی با بیان این که با مردم آن منطقه از نزدیک صحبت کردیم، بیان کرد: وظیفه ما به عنوان سازمان‌های مردم نهاد جوانان در اینطور مواقع شناسایی نقاط ضعف و مطالبه آن از مسئولین مربوطه هست چرا که در موضوع سیل زهکلوت هم ما نقاط ضعف را شناسایی کرده و دنبال مطالبه و حل آن موضوع هستیم.

وی اضافه کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته، معلوم شد نقاط ضعف این مورد هم عدم رسیدگی به سیل بندهای منطقه بود که با گذشت ۲۵ سال ترمیم نشده و باعث وقوع حادثه شده بود‌.

عبدلی با اعلام این خبر که شبکه امداد و نجات سازمان‌های مردم نهاد جوانان کمک‌های مردمی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال را به منطقه رسانده گفت: به غیر از کمک ها، پیگیر مطالبات مردم خونگرم روستاهای زهکلوت بوده و هستیم که در ادامه مسیر صدای آنها را به گوش مسئولین می‌رسانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز