مسیر دسترسی به دریاچه لوت مسدود شد

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۸:۴۵:۰۶
کد خبر: ۹۹۲۸۴۲
مسیر دسترسی به دریاچه لوت مسدود شد
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های فصلی از مسدود شدن مسیر دسترسی به کمپ کویری و دریاچه‌ی بیابان لوت (شهداد) تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریدون فعالی با اشاره به این‌که بارندگی‌های اخیر به زیرساخت‌های گردشگری بخش شهداد خسارت وارد کرده است، اظهار کرد: «مسیر کمپ کویری و دریاچه‌ی لوت (شهداد) به دلیل این بارندگی‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع ثانوی مسدود شده است».

وی با بیان این‌که مسیر دسترسی به کمپ کویری شهداد مسیر مستقیم جایگزین ندارد، افزود: «از مردم درخواست می‌شود به دلیل عدم ایمنی لازم از توقف و تردد در مسیرهای مذکور خودداری کنند».

فعالی اضافه کرد: «تعدادی از بناهای بخش شهداد همچون کاروانسرای شفیع‌آباد و کاروانسرای ده‌سیف نیز دچار آسیب‌های جزیی شده‌اند و نمای این بناهای نیاز به مرمت دارد».

وی با بیان این‌که منطقه‌ی شهداد دارای ۳۴ اقامتگاه بوم‌گردی است که بیشتر آن‌ها با مصالح بومی راه‌اندازی شده‌اند، افزود: «بارندگی‌های اخیر به این اقامتگاه‌ها خسارت وارد کرده است که باید مورد بهسازی قرار گیرند».

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: «بخش شهداد دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که هر گردشگری را به سوی خود جذب می‌کند و امیدواریم پس از مهار ویروس کرونا میزبان گردشگران و علاقمندان به منطقه‌ی ثبت جهانی بیابان لوت در شهداد باشیم».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز