مدیرکل دامپزشکی استان کرمان:

حیوان زنده و محصولات دامی در انتقال ویروس کرونا نقش دارند

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۰۸:۵۵:۲۲
کد خبر: ۹۹۳۴۳۳
حیوان زنده و محصولات دامی در انتقال ویروس کرونا نقش دارند
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: حیوان زنده و محصولات دامی مثل سطوح و مواد آلوده دیگر می‌توانند به صورت مکانیکی در انتقال ویروس کرونا نقش داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین رشیدی در این خصوص اظهار داشت: در ارتباط با ویروس کرونا بر اساس اطلاعاتی که تاکنون داریم گرچه منشاء آن به احتمال زیاد از حیوانات است، اما در حال حاضر و پاندمی اخیر به عنوان یک بیماری واگیر انسان مطرح است و انتقال از افراد بیمار از طریق مستقیم و یا سطوح و مواد آلوده انجام می‌شود.

او افزود: تاکنون بحث انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان مطرح نیست، گرچه حیوان زنده و محصولات دامی هم مثل سطوح و مواد آلوده دیگر می‌توانند به صورت مکانیکی در انتقال ویروس نقش داشته باشند. در این ارتباط توصیه‌های بهداشتی لازم به کسانی که در صنعت تهیه و فرآوری محصولات دامی نقش دارند از جمله کارگران کشتارگا‌ها و مراکز بسته بندی شده است که مراقبت‌های بهداشتی لازم را رعایت کرده و از وسایل حفاظت شخصی مثل ماسک و دستکش و ... استفاده کنند.

رشیدی بیان داشت: لذا مصرف محصولات دامی تحت نظارت دامپزشکی و با رعایت موازین بهداشتی مخاطره‌ای برای انتقال کرونا به انسان ندارد، کسانی هم که با حیوانات خانگی در تماس هستند باید مراقبت‌های لازم را مد نظر داشته باشند و تماس‌های محافظت شده با حیوانات داشته باشند، زیرا امکان انتقال مکانیکی ویروس توسط حیوانات همانند اشیاء وجود دارد و درصورت مشاهده هرگونه بیماری در حیوانات خانگی حتما با دامپزشک مشورت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز