رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان عنوان کرد:

جذب بیش از ۱۸ هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۱۴:۴۹:۲۸
کد خبر: ۹۹۹۶۹۸
جذب بیش از ۱۸ هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری طی سال رونق تولید در بخش‌های مختلف این استان جذب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ جعفررودری در شورای برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار داشت: بخشی ازاین جذب سرمایه‌گذاری و اعتبارات درقالب ستاد اقتصاد مقاومتی و بخشی درجهش و رونق تولید و حوزه‌های مختلف دستگاهی و شهرستانی محقق شده است.

اوافزود: جذب سرمایه گذاری دراستان کرمان ۳۸ هزارنفراشتغال ایجاد کرد واهداف دراین حوزه محقق شده است،کرمان درسرمایه گذاری خارجی جایگاهی ویژه دربین استان‌ها داشت وتسهیلات تبصره ۱۸ وسایرمسائل نیزمورد توجه شورا واقع شده است.

اوبیان داشت: دسته دیگر مباحث مربوط به شورای برنامه ریزی و توسعه کرمان با رویکرد منابع اعتباری و توزیع بودجه است و در این زمینه جزو استان‌های با الگوی شفاف و قابل ارائه هستیم که در حوزه اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی اتفاق افتاده است.

رودری با بیان اینکه درحوزه نظارت بر توزیع بودجه واجرای آن مصوباتی در سال گذشته داشتیم افزود:۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار شواری توسعه و برنامه ریزی این استان در بخش‌های عمرانی و هزینه‌ای بود که بین شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف کرمان در سال ۹۸ بوده است.

او بیان داشت: از این میزان یکهزار و ۴۶۴ میلیارد تومان تخصیص داده و صرف پروژه‌های نیمه تمام و دیگر اهداف تعیین شده شورا شد.

رییس شورای مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: شورا به عنوان عالی‌ترین مرجع سیاست گذاری استان کرمان مطرح است و چهار کارگروه از جمله اشتغال و سرمایه گذاری ۸۸ درصد، اجتماعی - فرهنگی ۱۰۰ درصد، آموزش و پژوهش ۴۵ و زیربنایی ۱۰۰ درصد جلسات را تشکیل دادند.

او با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام، عدالتمندی توزیع اعتبارات با اولویت مناطق محروم و کمک به طرح‌های پیشران در استان کرمان مورد توجه شورای برنامه ریزی استان بوده است گفت: زیرساخت‌های طرح‌های پیشران مورد اولویت شورا قرار گرفته و پیشنهاد شورای برنامه ریزی، نظارت بر تدوین گزارشات عملکردی و ارائه آن موثر است و سامانه الکترونیک می‌تواند به فعالیت شورا کمک کند.

رودری با تاکید به دبیران کارگروه‌ها به عنوان بازوان اصلی شورا افزود: فقدان برنامه محوری و نداشتن اختیارات برای مسئولان حاضر در برخی کارگروه‌ها مشاهده می‌شود و به لحاظ شکلی مشکلی بر تشکیل شورا و کارگروه‌ها نداریم و از نظر محتوایی دبیران کارگروه‌ها شرح وظایف و بر اساس اسناد توسعه‌ای برنامه سالانه را دنبال کنند.

او عنوان کرد: ۱۱ نشست از ۱۲ جلسه هدف گذاری شده شورای برنامه ریزی استان کرمان در سال ۹۸ برگزار و در این زمینه ۹۲ درصد اهداف محقق شد و ۱۹۸ مصوبه داشتیم که از این میزان ۱۰۰ درصد پیگیری و اجرا شده است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: مباحثی که شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان به آن پرداخته و با شرح وظایف آن انطباق داشته و این شورا ۱۲ عنوان وظیفه دارد که همه این موارد در دستور کار و مورد بررسی قرار گرفته و در این زمینه مصوباتی داشتیم.

او با بیان اینکه نمره شورا در بخش کمی ۹۴.۵ و عملکرد قابل قبولی برای شورا محسوب می‌شود تصریح کرد: در شاخص کمی شورا عملکرد مطلوبی داشته و به لحاظ کیفی و تاثیر بر توسعه با تصویب اسناد مختلف بر اساس زمان بندی به وظیفه خود عمل کرده و نواقص در زیربخش‌ها و دستگاه‌ها وجود دارد، زیرا برخی دستگاه‌ها برنامه عملیاتی خود را اعلام نکردند.

او افزود: به لحاظ کیفی ۱۲ عنوان مصوبه در چهار دسته اصلی تقسیم بندی شده و اسناد توسعه‌ای استان در قالب بلندمدت، میان و کوتاه مدت تنظیم می‌شوند و ۲۰ مورد سند کلان به لحاظ توسعه ای، مطالعات آمایش و سند راهبری مطالعات استان امسال به تصویب رسید و مشکلی در تصویب اسناد این حوزه نداشتیم که نشان می‌دهد فرایند توسعه استان بر اساس برنامه ریزی تقریبا طی شده است.

رودری بیان کرد: موضوع نظارت یکی از مبحث مورد توجه شورا است و ۲۵ مصوبه مستقیم در رابطه با نظارت داشتیم و در خصوص نظارت بر اجرای بودجه نیز یک کتاب داشتیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز