آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۸ فروردین ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۰۸ - ۱۸:۴۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۵۷۳۲۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۸ فروردین ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون 250 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 69 نفر مبتلای قطعی و 17 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛دکتر پرویز یزدانپناه اظهار داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 26901 مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از 727 جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 42 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در  شهرستانهای بویراحمد، گچساران، کهگیلویه ،چرام  و دنا می باشند. همچنین از 954 نمونه  تست  سریع گرفته شده 9 درصد موارد مثبت و بترتیب در چرام، بهمئی ،گچساران  و بویراحمد می باشند.

یزدانپناه تصریح کرد: در واقع موارد مثبت در نمونه های امروز حدود 400 نفر بوده است که بیشترین موارد مثبت از شروع بیماری کرونا در 13 ماه گذشته می باشد و استان در آستانه قرمز شدن و ورود به خیز جدید بیماری می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: وضعیت کرونا در کل استان نگران کننده بوده و تغییر رنگ وضعیت به قرمز طی روزهای آینده قابل انتظار است.همچنین احتمالا طی روزهای آینده تخت های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی اشغال خواهد شد و تخت خالی برای بیماران غیر کرونایی وجود نخواهد داشت .

یزدانپناه گفت: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از هرگونه تجمع و دورهمی به هر منظوری، ماندن در خانه، عدم حضور در مکان های شلوغ و پرخطر و عدم ترک قرنطینه بیماران مثبت راه حل هایی برای کنترل بیماری در شرایط فعلی است.

وی از افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای خواست تحت هیچ شرایطی در مکان های عمومی و تجمعات شلوغ خانوادگی حضور نیابند تا با عبور از این خیز خطرناک و واکسیناسیون آنها شرایط مساعدتری برای آنها بوجود آید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز