استاندار کهگیلویه و بویراحمد :

۲۹ واحد راکد مرغداری در کهگیلویه و بویراحمد فعال شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۰:۳۳:۵۶
کد خبر: ۱۱۵۸۰۷۳
۲۹ واحد راکد مرغداری در کهگیلویه و بویراحمد فعال شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته تاکنون، با پیگیری های انجام شده، ۲۹ واحد مرغداری راکد در استان فعال شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری اظهار داشت: تلاش بر این است ۲۰ واحد راکد و غیرفعال دیگر مرغداری در استان نیز  به چرخه تولید بازگرانده شوند.

وی افزود: تولید مرغ در سال ۹۸ حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بود که این میزان با فعال سازی واحد های غیر فعال مرغداری به حدود ۱۵ هزار تن رسیده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک ۷۵ درصد نیاز استان به مرغ در همین استان تامین می شود و با راه اندازی ۲۰ واحد غیر فعال دیگر در کهگیلویه و بویراحمد نیاز ۱۰۰ درصدی استان به طور کامل تامین می شود.

کلانتری ابراز داشت: نیاز روزانه مرغ استان حدود ۵۰ تن است که در این ایام نوروز روزانه ۱۰۰ تن توزیع می شود.

وی ادامه داد: بیش از نیاز استان کار توزیع مرغ در این ایام در دستور کار قرار گرفت و تاکنون کمبودی در بازار استان نبوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مجموع راه اندازی واحد های راکد مرغداری، جوجه ریزی به موقع و نظارت مستمر و برخورد جدی با اخلال گران بازار سبب شد تا هیچ خللی در بازار مرغ استان در این ایام نوروز نداشته باشیم.

کلانتری تاکید کرد: هماهنگی و انسجام بسیار مطلوبی میان متولیان و دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی در این ایام نوروز وجود داشته است.

وی ادامه داد: در چندین شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز جزو استان های برتر در تامین نیاز های اساسی مردم بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازار مرغ، روغن، برنج و غیره استان در ایام نوروز رضایت بخش و در آرامش بود.

کلانتری بیان کرد: در زمینه روغن هیچ مشکلی وجود ندارد و از ۵۰۰ تن سهمیه استان تنها ۱۵۰ تن در این ایام نوروز توزیع و مصرف شده است.

وی تصریح کرد: کنترل ها و بازرسی ها محدود به ایام نوروز نخواهد بود و با اخلالگران بازار به طور جد برخورد می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز