استاندار :

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد به شدت کاهش یافته است

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۴:۵۱:۵۴
کد خبر: ۱۱۶۳۳۴۴
رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد 
به شدت کاهش یافته است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:در رعایت دستور العمل های بهداشتی کهگیلویه و بویراحمد به شدت کاهش یافته و جایگاه مناسبی در کشور ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری در جلسه مشترک ستاد کرونای شهرستان‌های گچساران و باشت اظهار داشت:رعایت نکردن دستور العمل‌های بهداشتی، عادی انگاری و بی توجهی برخی از مردم موجب شده کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت یکی از استان‌های با شیوع بالای کرونا در کشور باشد.

وی افزود:باید رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در استان به میانگین ۹۰ درصد برسد تا سرعت شیوع کرونا کاهش یافته و به تبع آن موارد ابتلا، مرگ و میر کرونا در استان نیز کاهش خواهد یافت.

کلانتری ادامه داد:متاسفانه کهگیلویه و بویراحمد در رعایت دستور العلم‌های بهداشتی جایگاه مناسبی در کشور ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سرعت گردش ویروس کرونا در این استان بسیار بالا است اضافه کرد:قرار گرفتن گچساران در محور ترانزیتی و حجم بالای ترافیک درایام تعطیلات موجب شد شرایط این شهرستان بحرانی و قرمز شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای افراد مبتلا که تذکرات را جدی نگرفته و از قرنطینه خارج شوند پرونده قضایی باید تشکیل شود گفت:عده‌ای باعادی انگاری و سهل انگاری موجب انتشار ویروس کرونا هستند که باید با این افراد برخورد شود.

کلانتری به موضوع آسیب‌های کرونایی انتخابات هم اشاره کرد و افزود:این روز‌ها بیشترین آسیب‌های کرونایی در استان ناشی از تجمعات و دور همی‌های انتخاباتی است که بسیار خطرناک است و هر شخص که جمعیتی را دعوت و نشست انتخاباتی برگزار می‌کند باید به مراجع قضایی معرفی شود.

وی اضافه کرد:باید از هرگونه دورهمی اعم از خانوادگی، عروسی، عزاداری و انتخاباتی جلوگیری شود و خاطیان برخورد قانونی شود.

کلانتری بر اجرای طرح دورکاری کارمندان در شهرستان‌های در وضعیت قرمز و نارنجی تاکید کرد و ادامه داد:با توجه به وضعیت شهرستان و استان واجرای طرح دورکاری کارمندن چنانچه هر کارمندی در مراسمی و تجمعاتی حضور داشته باشد به دادگاه معرفی و جریمه مالی خواهد شد.

دادستان مرکز استان هم در این جلسه گفت: با هر تجمعی برخورد می‌شود و با کسی هم تعارف نداریم.

ملک حسینی با بیان اینکه برخورد با بانیان تجمعات عزا و عروسی برای حمایت از سلامت مردم است افزود:با کسانی که شادی لحظه‌ای خود را بر سلامت عمومی ترجیح می‌دهد برخورد می‌شود.

فرمانده سپاه فتح استان هم گفت:شهرستان گچساران در اجرای طرح شهید سلیمانی رتبه اول استان را کسب کرد.

سردار خرمدل افزود:درقالب طرح شهید سلیمانی و در ورودی شهر‌های استان ۱۳ هزار تست گرفته شد که از این تعداد حدود هزار مورد مثبت بوده و در واقع از ورود هزار بیمار کرونایی به شهر‌های استان جلوگیری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز