در نشست ستاد کرونا گچساران مطرح شد:

برگزاری تشییع جنازه تنها با ۳۰ نفر / انجام بیش از هفت هزار مورد تست کرونا

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۳:۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۶۶۹۰۶
برگزاری تشییع جنازه تنها با ۳۰ نفر / انجام بیش از هفت هزار مورد تست کرونا
فرماندار گچساران گفت:با توجه به وضعیت شهرستان و تصمیمات ستاد کرونا تشییع جنازه ها در ساعت 9صبح و حداکثر با ۳۰ نفر برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛هشتادمین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا به ریاست فرماندار و با حضور اعضای این ستاد  در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست علیرضا اتابک اظهار کرد: کرونا یک مشکلی بزرگی است که باید به درستی کنترل شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون از 3 پیک این بیماری عبور کرده ایم،گفت:برای عبور از پیک چهارم این بیماری که شیوع  و سرایت آن نسبت به پیک‌های قبلی  بیشتر است باید تدابیر و تصمیماتی درستی اتخاذ شود.

فرماندار گچساران اذغان کرد:قبل از سال این آگاهی وجود داشت که در پیک خطرناک این بیماری هستیم و با توجه به رنگ‌بندی که اعلام شد همان موقع‌ اقدامات خوبی صورت گرفت و خوشبختانه شیوع کرونا در گچساران به گونه ای بود که کنترل و هم اکنون به ثبات این بیماری رسیده‌ایم.

اتابک ادامه داد:اما شهرستان های همجوار که در پیک این بیماری بودند به خوبی نتوانستند این بیماری را کنترل کنند و این امر موجب شده بود که وضعیت شهرستان گچساران قرمز شود.

وی ابراز کرد:با توجه به وضعیت شهرستان گچساران خوشبختانه کمترین خسارت ناشی از کرونا و اکنون که در آستانه تثبیت آن هستیم را آن  متحمل شده‌ایم.

فرماندار گچساران ادامه داد:در ایام تعطیلات نوروزی و جلوگیری از تجمع  و دورهمی تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان پای کار بودند.

اتابک ادامه داد:در ایام تعطیلات نوروزی در شهرستان تمامی مراکز اقامتی و مساجد تعطیل بودند که با واکنش‌هایی روبرو شدیم.

وی افزود:در ایام تعطیلات نوروزی تمامی خودروهای که قصد سفر به اماکن زیارتی داشتند را برگشت داده شد.

فرماندار گچساران ادامه داد:اکنون مصوب می شود که آب و برق اماکن ورزشی قطع شود چرا که از دستور االعمل ستاد مقابله با کرونا سرپیچی کرده‌اند.

اتابک با بیان اینکه تعطیلی بازار کار آسانی نیست که انجام شد،گفت:تمامی اقدامات لازم  مقابله با کرونا در شهرستان صورت گرفته است و تا کنون مردم آسیب جدی ناشی از کرونا را ندیده‌اند.

وی ادامه داد:با توجه به وضعیت شهرستان و تصمیمات ستاد کرونا تشییع جنازه ها در ساعت 9صبح و حداکثر با ۳۰ نفر برگزار شود و صاحب مجلس هم باید در شهراری  تعهد دهد و اگر کسی جایی تعهد بدهد و رعایت نکند به مقام قضایی معرفی خواهد شد.

فرماندار گچساران ادامه داد:در حال حاضر شرکت های بزرگ همچون سدچم شیر، پتروشیمی و مرکز لرزه نگاری کانون خطر ابتلا به کرونا هستند که بخشی از کرونای شهرستان ناشی از تردد کارگران شرکت های بزرگ است.

اتابک گفت:ظرفیت خوابگاه‌ها  و نیروی شاغل در شرکت های بزرگ باید کاهش یابد.

وی ادامه داد:سالن های ورزشی پروتکل را رعایت نمی‌کنند و چندین سالن ورزشی تا کنون پلمب را شکسته که به مراجع قضایی معرفی می شوند.

فرماندار گچساران با بیان اینکه بانکها موظف به رعایت پروتکل بهداشتی هستند خاطر نشان کرد:هیچ مدیری خود و کارکنان آن نباید در مراسم تشییع جنازه ها شرکت کنند.

آرین غلامیان در نشست ستاد مقابله با کرونا  اظهار کرد:هم اکنون 80 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های شهید رجایی و بی بی حکیمه بستری که از این تعداد ۲۴بیمار مبتلا به قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد:در 2هفته اخیر میانگین بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کروتا در بیمارستان رجایی بین ۶۰الی۷۰موردبوده است که اکنون این روند به تثبت رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود:با توجه به قرار گرفتن شهرستان گچساران ر وضعیت قرمز کرونایی و تعطیلی بازار روند  بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها به یک ثبات رسیده است.

وی با اشاره به افزایش نمونه‌گیری کرونا  ابراز کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و 895 مورد  تست رپیدنت و پی، سی، آر از افراد افراد مبلا و مشکوک به کرونا دریافت شده که از این تعداد 2هزار و 205مورد مثبت بوده است.

غلامیان اذعان کرد:روزانه ۳۰۰الی ۴۰۰,تست کرونا از افراد مراجعه کننده در شهرستان گچساران دریافت می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران  با بیان اینکه همچنان غربالگری خانوارهای روستایی  توسط کارشناسان بهداشت در حال انجام است، عنوان کرد:امسال در حوزه روستاها ۵۴۴مورد تست کرونا دریافت شده که ۱۴۴موردمثبت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی صنوف و تشدید نظارت بر اصناف یک مشکلی که وجود دارد که برخی‌ها دوست ندارند خود را بد جلوه دهند چنانچه که همگان اذعان دارند که وظیفه کارشناسان بهداشت نظارت است که متاسفانه مشاهده می شود برخی از صاحبان مشاغل با کارشناسان بهداشت درگیر می‌شوند.

غلامیان ادامه داد:با توجه به وضعیت قرمز شهرستان اکنون مشاغل سطح 3،2و چهار تعطیل هستند و سطح یک در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر کانون خطر ابتلا به کرونا  در گچساران  ادارات و شرکت‌های بزرگ هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز