امروز رخ داد؛

هشدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کرونای هندی

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۴:۳۹:۳۵
کد خبر: ۱۱۶۹۷۵۸
هشدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کرونای هندی
تزریق واکسن به منزله رها کردن دستورالعمل‌های بهداشتی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛استاندار در جلسه ستاد کرونا استان گفت: داوطلبان شورا‌های روستا و عشایر و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی باید تا زمان تبلیغات از برگزاری هرگونه نشست انتخاباتی خوددای کنند و در صورت برگزاری چنین نشست‌های با آن‌ها برخورد می‌شود.

حسین کلانتری با بیان اینکه واکسیناسیون باید طبق شناسایی گروه‌ها انجام شود افزود: هیچ شخصی خارج از سیستم واکسینه نشود و تزریق واکسن به منزله رها کردن دستورالعمل‌های بهداشتی نیست.

وی گفت: باید تلاش شود تا تعداد تست‌ها افزایش و هدفمند شوند چرا که اگر تست افزایش پیدا کند بیماریابی بیشتر می‌شود.

استاندار ادامه داد: بازار استان همانند سایر کشور به مدت یک هفته دیگر تعطیل است و تنها گروه‌های شغلی یک با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی گفت: اگر در هر یک از شهرستان‌ها مراسمی برگزار شود که بیش از ۳۰ نفر در آن حضور داشته باشند مسئولان شهرستان‌ها باید پاسخگو باشند.

استاندار به موضوع دیگری در ستاد کرونا اشاره کرد و گفت: موضوع مهم بحث قرنطینه است افرادی هستند که مبتلا شدند ولی شرایط آنها به گونه‌ای نیست که بستری شوند باید مراقب بود افراد از قرنطینه نباید خارج شوند و دانشگاه علوم پزشکی هم باید روزانه اسامی این افراد را به بسیج و سپاه بدهد هرگونه خروج از قرنطینه باعث تخلف شده و باید متخلفین به دستگاه قضایی معرفی شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه اخیراً خبر نگران کننده‌ای در بحث کووید ۱۹ این بوده که ویروس جهش یافته هندی نیز در کمین است قبل از عید نوروز ویروس جهش یافته انگلیسی در خوزستان اوج گرفت و سپس کل کشور را فرا گرفت امروز در جلسه ستاد ملی نگرانی بسیار زیادی از ویروس جهش یافته هندی شد که باید در این خصوص هم در کشور هم در استان تدابیر لازم را داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در هر نقطه مراسم غیرمتعارفی برگزار شد مسئولان آن شهرستان باید پاسخگو باشند که با متخلف چه برخوردی صورت گرفته است؟

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز