هشدار پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در مورد بسته اینترنت انتخاباتی

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۳:۴۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۸۶۷۷۷
هشدار پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در مورد بسته اینترنت انتخاباتی
رییس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در مورد بسته اینترنت رایگان ویژه انتخابات ریاست جمهوری که ۲۸ خردادماه امسال برگزار می شود به مردم این استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سرهنگ روح الله شهبازی پور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:  مجرمان سایبری با ارسال لینک‌ های جعلی در شبکه‌ های اجتماعی با عنوان بسته اینترنت ‌رایگان ویژه انتخابات ریاست جمهوری اقدام به سرقت اطلاعات شخصی و هویتی مردم می ‌کنند. 

وی با اشاره به خبر ارائه بسته اینترنت رایگان از سوی دولت برای تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی، افزود: درخواست می شود که مردم کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت بسته اینترنت رایگان ویژه انتخابات تنها از طریق سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ‌نام نویسی کنند. 

رییس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجرمان سایبری علاوه بر ایجاد صفحات فیشینگ و ارسال لینک‌ های جعلی با انجام تبلیغات فریبنده از قبیل بسته اینترنت رایگان برای تلفن همراه در شبکه‌ های اجتماعی پس از جلب اعتماد مردم اقدام به سرقت اطلاعات هویتی (شناسنامه یا کارت ملی) آنها کرده و با داشتن این اطلاعات از آنها سوء استفاده می کنند. 

سرهنگ شهبازی پور عنوان کرد: بسیاری از این لینک‌ ها کاربران را به صفحات جعلی ارجاع می ‌دهند و مجرمان سایبری نیز با داشتن اطلاعات هویتی مردم به راحتی از اطلاعات علیه خود آنها استفاده خواهند کرد. 

وی ابراز داشت: آن عده از مردم کهگیلویه و بویراحمد که متقاضی دریافت بسته اینترنت رایگان ویژه انتخابات هستند با مراجعه به وب سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی اینترنتی https:‎//ictgifts.ir آن را دریافت کنند. 

سرهنگ شهبازی پور گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد مراقب تماس ‌های ناشناس یا پیامک‌ های فعال سازی برای فعال کردن بسته اینترنت رایگان ویژه انتخابات باشند و در زمان نام نویسی در وب سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به جز کد ملی و شماره تلفن همراه هیچ اطلاعات دیگری ارائه ندهند و نتیجه نام نویسی از طریق پیامک برای مردم ارسال می‌ شود. 

وی اظهار داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد در صورت مشاهده یا بروز هرگونه مشکل هر چه سریعتر آن را از طریق وب‌ سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir در میان بگذارند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز