اختصاص۴۲۰میلیارد ریال اعتبار به پروژه آبرسانی به حومه غربی دهدشت

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۰۷:۴۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۹۶۹۶۵
اختصاص۴۲۰میلیارد ریال اعتبار به پروژه آبرسانی به حومه غربی دهدشت
عملیات اجرایی طرح آبرسانی حومه غربی از سال ۸۹ آغاز شده که تأمین منابع مالی از مهم‌ترین مشکلات اجرایی این طرح بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛کیامرث حاجی زاده در خصوص پروژه آبرسانی حومه غربی دهدشت، اظهار داشت: این پروژه از سال ۹۰ آغاز به کار کرده است که به دلیل عدم تخصیص منابع مالی کافی رشد خوبی نداشته است.

وی افزود: حدود ۳ سال پروژه آبرسانی به حومه غربی دهدشت تعطیل شده بود.

حاجی زاده تصریح کرد: با دستور استاندار، تعامل نماینده شهرستان های کهگیلویه و بهمئی و چرام و لنده و پیگیری ‌های مستمر از سازمان برنامه و بودجه کشور، آب منطقه‌ای استان و وزارت نیرو اعتباراتی که سال گذشته تخصیص داده شده بود، جذب و این ۲ ماه اخیر پروژه فعال شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امید است با برنامه ریزی منظم یک خط آن به عنوان فاز اول در موعد مناسب و در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: بر اساس برآوردهای مسئولان شرکت آب منطقه ای استان تخصیص جدید برای این پروژه به اندازه پنجاه درصد این ۱۰ ساله بوده است و علت آن  پیگیری ها و توجه ویژه استاندار، شرکت آب منطقه ای، حوزه عمرانی و وزارت نیرو برای این پروژه است.

حاجی زاده ادامه داد: پروژه های حوزه آبی از جمله سد آبریز، آبرسانی به حومه غربی و چهار شهر، فعال بوده و آبرسانی به لیکک هم ‌از برنامه‌های اولویت دار است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین پروژه ساماندهی ورودی شهرها به خصوص تقاطع ها و نقاط حادثه خیز از اولویت های کاری استاندار است.

وی افزود: با پیگیری‌های بسیاری که انجام شد اعتبار آن را از طریق سازمان برنامه بودجه کشور به قرارگاه خاتم به عنوان مجری پروژه به جاده «پاتاوه_ دهدشت» ملحق شد.

حاجی زاده تصریح کرد: امید است در بحث ورودی‌های دهدشت کاری اساسی انجام شود و پیمانکار وابسته به قرارگاه خاتم طی زمانبندی مشخص بتواند تقاطع ها را به بهره برداری برساند.

وی یکی از دلایل زمان بر شدن پروژه ها را معارضات اجتماعی عنوان کرد و گفت: با پیگیری ها و جلسات متعدد، در مرکز استان و در شهرستان با همراهی فرماندار و پیگیری های جدی شهردار دهدشت با معارضین و مالکان منطقه توافق انجام شد. 

وی تصریح کرد: بعد از این توافقات پیمانکار مشخص و شروع به تجهیز کارگاه کرد و پروژه ۲ روز است که رسما آغاز شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز