معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اعلام آمادگی وزارت دفاع ، شرکت پترو امید آسیا و گلچین مکران برای سرمایه گذاری در استان/ کارخانه کربنات استرانسیوم در شهرستان بهمئی راه اندازی می شود/ روند ورود هلدینگ های بزرگ اقتصادی به کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۱۰:۴۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۹۷۴۴
اعلام آمادگی وزارت دفاع ، شرکت پترو امید آسیا و گلچین مکران برای سرمایه گذاری در استان/ کارخانه کربنات استرانسیوم در شهرستان بهمئی راه اندازی می شود/ روند ورود هلدینگ های بزرگ اقتصادی به کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ورود هلدینگ های بزرگ اقتصادی به استان جهت توسعه صنایع و سرمایه گذاری در معادن خبر داد و گفت: این مهم می تواند ضمن ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان در تکمیل زنجیره های تولیدی و بهره برداری از معادن نقش موثری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید حشمت الله صمیمی دوست در سلسله نشست ها با سرمایه گذاران بخش دولتی و هلدینگ های اقتصادی دولتی و خصوصی، اظهار داشت: در راستای توسعه اقتصادی استان، حضور هلدینگ های بزرگ اقتصادی با پیگیری استاندار، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و حوزه معاونت اقتصادی شتاب ویژه ای گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این نشست که با حضور اعضای هلدینگ های پترو امید آسیا و گلچین مکران برگزار شد  از حضور آنها در استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: به طور قطع با حضور سرمایه گذاران این دو هلدینگ گام مهمی در توسعه اقتصادی استان برداشته خواهد شد.

وی از اعلام آمادگی شرکت صنعتی و معدنی گلچین مکران برای سرمایه گذاری در معادن استان خبر داد و افزود: باتوجه به وجود معادن سلستین در شهرستان بهمئی مقرر شد شرکت صنعتی و معدنی گلچین مکران نسبت به راه اندازی کارخانه کربنات استرانسیوم بر پایه معادن آن شهرستان اقدام کند.

صمیمی دوست با تاکید بر اینکه مقرر شد سازمان صنعت و معدن استان در سریع ترین زمان ممکن نسبت به صدور جواز تاسیس اقدام کند، بیان کرد: شرکت شهرک های صنعتی نیز باید نسبت به تامین زمین، آب، برق و گاز اقدامات لازم را انجام دهد.

وی همچنین از اعلام آمادگی شرکت پترو امید آسیا《وابسته به بانک سپه》برای سرمایه گذاری در استان براساس ظرفیت های منطقه در حوزه معادن خبر داد.

صمیمی، گفت: از جمله موارد پیشنهادی در این نشست ایجاد کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک و ایجاد کارخانه سولفات آمونیوم بوده است که مقرر شد علاوه بر طرح های مطرح شده نشستی با هلدینگ مربوطه در راستای اخذ تصمیمات نهایی برگزار شود.

معاون اقتصادی استاندار از پیگیری های نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی در خصوص هماهنگی و دعوت از هلدینگ های پترو امید آسیا و گلچین مکران برای سرمایه گذاری در معادن استان《شهرستان های بهمئی، چرام و...》 قدردانی کرد.

صمیمی با اشاره به نشست نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس با وزیر دفاع، عنوان کرد: آن وزارتخانه برای سرمایه گذاری بر پایه ظرفیت های منطقه در حوزه این ۳ شهرستان نیزاعلام آمادگی کرد. 

وی، خاطرنشان کرد: به زودی نشست های کارشناسی شده در خصوص این سرمایه گذاری ها برگزار می شود.

صمیمی، اظهار داشت: علاوه بر پیگیری های استاندار و نشست های مهمی که در این مدت با اعضا هیئت دولت داشته اند که موجب جذب سرمایه گذار و شتاب بخشیدن به طرح های صنعتی استان شده است هماهنگی و همکاری مجمع نمایندگان استان در جهت توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد قابل تقدیر است.

وی، یادآور شد: مقرر شد تا رسیدن به نتیجه نهایی، نشست های هماهنگی با هلدینگ های اقتصادی به صورت مستمر در استان و تهران برگزار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز