کسب رتبه نخست کهگیلویه و بویراحمد در جمع آوری زکات

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۲:۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۰۵۰۹۷
کسب رتبه نخست کهگیلویه و بویراحمد در جمع آوری زکات
رییس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمع آوری بیش از ۲۳۲ میلیارد ۲۰۱ میلیون ریال زکات واجب، مستحب و فطریه برای کمک به نیازمندان ، رتبه نخست بین ۳۲ استان کشور را کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حبیب الله باقر پور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در سال جاری سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن زکات واجب، ۱۴۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال زکات مستحب، ۸۰ میلیاردریال فطریه و چهار میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال  نیز کفارات عمد و غیرعمد بوده است.

وی افزود:این میزان زکات جمع‌آوری‌شده  در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳۶ درصد افزایش داشته است.

 رییس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در این استان  برای امور محرومان و ۳۰ درصد دیگر در زمینه پروژه‌های عمرانی هزینه می شود.

باقر پور عنوان کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در زمینه تامین جهیزیه نیازمندان، کمک های درمانی، هزینه تحصیلی مددجویان، مرمت و بازسازی مسکن مددجویان و کمک‌معیشت مددجویان پروژه‌های عمرانی عام المنفعه  هزینه می شود.

وی ابراز داشت:اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد امسال توانست در زمینه درصد تحقق برنامه زکات ۱۴۰۰ و نیز درصد رشد نسبت به مدت مشابه عملکرد زکات پارسال رتبه اول کشوری در این ۲ شاخص را کسب کند.

رییس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت:این میزان زکات جمع آوری شده در ۲۴۶ روستای زکات دهنده کهگیلویه و بویراحمد و با تلاش ۶ هزار مؤدی زکات  ۶۵۰عامل افتخاری زکات، ۵۷ مبلغ زکات جمع آوری و به تناسب نوع نیاز هر منطقه هزینه شده است.

باقر پور افزود:این میزان زکات در حالی در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شده است که امسال به علت خشکسالی بسیاری از مزارع کشاورزان قابلیت برداشت محصول را نداشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز