استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کمیته امداد در احداث منازل به مددجویان شهرستان زلزله زده دنا، نگاه ویژه ای داشته باشد

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۱۳:۲۶:۴۶
کد خبر: ۱۲۰۷۲۳۲
کمیته امداد در احداث منازل به مددجویان شهرستان زلزله زده دنا، نگاه ویژه ای داشته باشد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار نگاه ویژه کمیته امداد به مددجویان این استان به ویژه مددجویان شهرستان زلزله زده دنا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛احمد رضا دالوند مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد کشور و مدیرکل کمیته امداد استان در خصوص آخرین وضعیت ساخت منزل مددجویان این نهاد در شهرستان زلزله زده دنا با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

حسین کلانتری در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت کمیته امداد در بحث احداث منازل مددجویان کمیته امداد در شهرستان دنا، اظهار داشت: یکی از دلایل ایجاد وقفه در بحث ساخت منازل و از بین رفتن زمان به خاطر تغییر دادن طرف قرارداد از سوی کمیته امداد بود.

کلانتری، بیان کرد: مقرر شد ۵۰ درصد هزینه احداث منازل مددجویان کمیته امداد توسط این نهاد و ۵۰ درصد از سوی استانداری تامین شود.

وی، گفت: در خصوص اردوگاه امداد یاسوج گزارشی از سوی مسئولان امداد استان تهیه و پیشنهادات لازم ارائه شود تا آن را در دستور کار شورای برنامه ریزی قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در استان، بیان کرد: در صورت تامین نقدینگی از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.

استاندار با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد مقدس و تکیه گاه مردم است، ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد از نظر جمعیت دومین استان کشور است و دارای بافت روستایی است و انتظار می رود باتوجه به شدت محرومیت و مشکلات کمیته امداد نگاه ویژه ای نسبت به این استان داشته باشد.

احمد رضا دالوند مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد کشور نیز در این نشست با بیان اینکه کمیته امداد در بحث ساخت مسکن برای مددجویان دارای سابقه ۳۰ ساله است، عنوان کرد: بیش از ۲ میلیون خدمت مسکن انجام داده ایم و سال گذشته تنها ۱۵۲ هزار خدمت مسکن به مددجویان ارائه شد.

وی، گفت: اولویت ما مناطق روستایی و کمتر برخوردار است و همواره کهگیلویه و بویراحمد در اولویت تخصیص اعتبارات این نهاد قرار می گیرد.

دالوند با اشاره به اینکه در مناطق شهری با کمبود زمین رو به رو هستیم، بیان کرد: در حال رایزنی با وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری زمین های رایگان یا به صورت( اجاره ارزان قیمت ۹۹ ساله) هستیم.

وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی یک ساله ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن به مردم زلزله زده کرمانشاه تحویل داده شد، گفت: برای این استان وجود مشکلاتی مانع تحویل خانه ها تا قبل از تیرماه شد که تمام تلاش خود را به کار می گیریم که قبل از فصل سرما منازل را به مددجویان تحویل دهیم.

گفتنی است طی تفاهم نامه ای مقررشد تعداد ۱۱۰ واحد مسکونی مددجویی که در زلزله اخیر کاملا تخریب شدند توسط کمیته امداد امام و با مشارکت استانداری استان احداث شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز