پس از ۱۴ سال فاز اول موزه یاسوج افتتاح شد

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۱۴:۲۴:۴۴
کد خبر: ۱۲۱۴۴۱۷
پس از ۱۴ سال فاز اول موزه یاسوج افتتاح شد
با حضور نماینده ولی‌فقیه،نماینده مردم شهرستان های بویراحمد،دنا و مارگون و مسئولان استانی فاز اول موزه شهر یاسوج پس از ۱۴ سال به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ ساختمان این موزه در سال ۸۶ کلنگ زنی شد و در ۵ طبقه و با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.
 
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در آیین افتتاح این موزه گفت: فاز یک این موزه امروز با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
صفایی با اشاره به اینکه ساختمان این موزه در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع ساخته شده است، افزود: این موزه که در ۵ طبقه افتتاح شده در بحث رونق گردشگری صنایع دستی پذیرای مهمانان و گردشگران استان است.

مجید صفایی به واگذاری دو بخش از این موزه به بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: طبقه فوقانی این موزه که شامل کافی شاپ و رستوران است و محوطه که برای حوزه صنایع دستی و گردشگری با یک فراخوان در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همچنین گفت با اعتباراتی که به این موزه تزریق شده فاز دوم آن تا بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ساختمان این موزه تا سال ۹۸ حدود ۶۵ درصد پیشرفت کاری داشت و با همه تلاش ها که انجام گرفت در دو سال گذشته ۳۵ درصد باقی مانده این طرح به پایان رسید و امروز به بهره برداری رسید.

حسین کلانتری به نقش این موزه در حوزه صنعت گردشگری هم اشاره کرد و افزود: این موزه محلی برای معرفی منازل دیدنی تاریخی طبیعی تفرجگاه‌ها و استان است و نقش تعیین کننده ای در حوزه گردشگری دارد.

مهدی روشنفکر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سخنان خود را با گلایه مندی از طولانی شدن این پروژه شروع کرد و افزود: پروژه سال ۸۶ شروع شد اما ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید که از طولانی شدن روند احداث پروژه گلایه دارم.

روشنفکر بیان کرد: با همه کم و کاستی‌ها و طولانی شدن، پروژه می‌تواند منشا خدمات بسیاری برای نشر عقاید، رسومات و میراث فرهنگی مردم استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه در دو هزار و ۷۵۰ متر مربع زیربنا و ۱۱ هزار متر مربع مساحت به بهره‌برداری رسید که می‌تواند نقش اساسی در معرفی گردشگری و میراث فرهنگی استان داشته باشد.

نماینده ولی‌ فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره و انتقاد از طولانی شدن روند ساخت موزه یاسوج گفت: فاز اول موزه یاسوج پس از سال‌ها به بهره‌برداری رسید و توقع می‌رود  که مسئولان ذی‌ربط تلاش کنند سایر طرح‌هایی که زمین مانده‌اند و در حال تلف شدن هستند تکمیل شوند.

وی بیان کرد: موزه یاسوج کار ارزشمندی برای حفاظت از میراث فرهنگی استان و معرفی این ظرفیت عظیم به گردشگران و کسانی است که استان را مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

به گزارش برنا؛ برپایی سیاه‌چادر صنایع دستی و همچنین اجرای ساز محلی از برنامه‌های افتتاح این پروژه بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز