استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

شتاب واکسیناسیون در استان کهگیلویه و بویراحمد / الان ۲۵ درصد جمعیت هدف در برابر کرونا واکسینه شدند

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۱۱:۴۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۲۷۰۷۴
شتاب واکسیناسیون در استان کهگیلویه و بویراحمد / الان ۲۵ درصد جمعیت هدف در برابر کرونا واکسینه شدند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در استان، گفت: تاکنون بالای ۲۵ درصد جمعیت هدف در برابر کرونا واکسینه شدند که باید از کادر درمانی و دیگر متولیان امر قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری در جریان بازدید سرزده از روند واکسیناسیون در شهر یاسوج،  اظهار داشت:تعداد واکسن هایی که به کهگیلویه و بویراحمد وارد می شود به نسبت واکسن هایی که به کشور وارد شده و یا از طریق برکت تولید می شود میزان قابل قبولی است.

وی افزود:اما به این بسنده نکرده ایم و در تلاشیم تا زمانی که همه افراد بالای ۱۸ سال استان واکسینه بشوند، واکسن وارد استان شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ هزار دز واکسن کرونا تاکنون به استان وارد شده و حدود ۴۰ هزار دز در مخزن موجودی استان است.

کلانتری تصریح کرد:همه فرمانداران باید در تمامی شهرستان ها از مراکز واکسیناسیون بازدید داشته باشند زیرا که کار واکسیناسیون در پیشگیری از مرگ و میر بسیار مهم و تاثیر گذار است.IMG_۲۰۲۱۰۸۳۱_۱۰۳۰۳۱

وی ادامه داد: در کنار واکسیناسیون رعایت فاصله اجتماعی، تهویه، دوری از تجمعات بسیار کمک می کنند تا زنجیره انتقال، بستری ها و مرگ و میر کاهش یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همزمان باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی مد نظر باشد و دوری از تجمعات و واکسیناسیون که خیلی مهم است.

کلانتری عنوان کرد:برای واکسیناسیون برخی گروه ها در استان شرایط سنی برداشته شده است که از جمله آن برای عشایر، مناطق روستایی، معلمان، گروههای پرخطر اعمال شده است و افراد بالای ۱۸ سال می توانند واکسینه شوند.

وی ابراز داشت:در مراکز شهرستان ها افراد بالای ۴۰ سال و در مرکز استان افراد بالای ۴۵ سال می توانند واکسینه شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:همه مردم و اقشار باید توجه داشته باشند و از تجمعات دوری کنند که در این میان خطرناک ترین تجمعات تشییع جنازه ها و دورهمی های خانوادگی است که باعث سرعت گسترش انتقال ویروس، ابتلا، بستری و مرگ و میر می شود.

وی افزود:اولین پایگاه و نخستین واکسن مهم ترین فرصت است برای هر کسی که می تواند به آن دست پیدا کند و نوع واکسن مهم نیست و تنها باید سریع ترین زمان ممکن را افراد برای واکسیناسیون انتخاب کنند.

کلانتری تصریح کرد:برای هفته های آینده گروههای سنی پایین تر آورده می شوند تا امکان واکسینه شدن اکثریت جامعه فراهم شود.

وی ادامه داد:تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا واکسن های بیشتری به استان وارد کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز