بیش از ۳ میلیون دلار کالا از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور صادر شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۰:۴۳:۰۹
کد خبر: ۱۲۴۸۳۴۷
بیش از ۳ میلیون دلار کالا از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور صادر شد
معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت:امسال ۲ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۲۲۸ دلار کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور صادر شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛امیرتیمور موسویان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سیمان، پودر و عصاره شیرین بیان، میوه خشک،انواع لوازم آرایشی و بهداشتی مهمترین کالاهای صادراتی کهگیلویه و بویراحمد است که از طریق گمرک یا سایر مبادی به کشورهای مختلف ارسال می شود.
 
موسویان افزود: حجم کالاهای صادر شده استان در سال جاری را ۱۱۱ هزار ‌و ۶۹۹ تن بوده  است. 
 
وی ادامه داد: این کالاها به کشورهای سوئیس، آلمان، افریقای جنوبی، امارات و لبنان صادر شده است.
 
معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد همچنین از تولید هزار و ۲۳۰ متر مربع فرش در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
 
موسویان عنوان کرد: ۹۴۱ نفر از قالیبافان استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
 
معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۴۸۲ فقره پروانه کسب در استان صادر شده اضافه کرد: اخذ پروانه کسب برای فعالیت های صنفی ضروری است و کسب و کارهای بدون پروانه پلمب می شود.
 
موسویان با بیان اینکه طرح ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه از اول تیر در استان آغاز شده گفت: در این مدت ۹۳۰ واحد بدون پروانه پلمب شده است.
 
وی اضافه کرد: همچنین ۲۸۹ واحد صنفی بدون پروانه فعال در کهگیلویه و بویراحمد اخطار دریافت کرده اند که در صورت اقدام نکردن برای دریافت پروانه پلمب خواهند شد.
 
موسویان تاکید کرد: هم اکنون ۳۰ هزار و ۳۱۰ واحد صنفی با اشتغال ۷۵هزار و ۷۷۵ نفر در استان مشغول به کار هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز