فعالیت ۱۳ اقامتگاه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۱۵:۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۳۳۰۰۶۳
فعالیت ۱۳ اقامتگاه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد
با اجرای طرح‌های بوم گردی در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد برای حدود ۱۸۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: با اجرای طرح های بوم گردی زمینه اشتغال ۲۶ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.
 
حسین زاده با بیان اینکه از سرمایه گذار اجرای طرح های بوم گردی حمایت می شود ادامه داد: به سرمایه گذاران طرح های بوم گردی تسهیلات کم بهره نیز پرداخت می شود.8003164_469

وی ادامه داد: روستای کریک از جمله مناطقی است که طرح بوم گردی در آن اجرا و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.
 
روستای کریک از توابع بخش مرکزی دنا، در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی سی سخت و ۲۰ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد قرار گرفته است.

حسین زاده بیان کرد: این روستا به علت قرار گرفتن در دامنه ارتفاعات کوه دنا دارای ساختمان هایی با بافتی پلکانی است به همین علت آن را به روستای ماسوله در شمال کشور تشبیه می کنند.معرفی-روستای-کریک-،-ماسوله-ای-در-جنوب
 
وی اضافه کرد: روستای کریک از قدیمی‌ترین روستا‌های شهرستان دنا به شمار می‌رود و یکجانشینی در این منطقه، به دوران قبل از مهاجرت آریایی‌ها به فلات ایران مربوط است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: روستای "کریک"، به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، یکی از قطب‌های جذب توریست در کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز