جلوی مصرف بی رویه برق در کشور و استان گرفته شود

۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۱۶:۳۹:۲۳
کد خبر: ۱۳۴۴۳۴۶
جلوی مصرف بی رویه برق در کشور و استان گرفته شود
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید جلوی مصرف های بی رویه برق در کشور و استان گرفته شود، گفت: با صرفه جویی در بخش برق می توان از هزینه های اضافی برای ساخت نیروگاه های بزرگ جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ آیت الله سید نصیر حسینی در نشسست مدیرعامل و معاونین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای تامین برق پایدار، اظهار کرد: برق اکنون یکی از نیازمندی های لحظه ای انسان ها شده و مدیریت این نیازمندی، حیاتی و مهم به طور حَتم نیاز به پُشتکار و تلاش شبانه روزی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اظهار تاسف از اینکه مَصرف برق و آب در کشور به صورت بی رویه انجام می شود، گفت: در شرایطی که هم مَصرف برق رو به افزایش بوده و هم شاهد افزایش جمعیت هستیم، همه باید در تامین آب و برق، مشارکت مفید داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بحث آب و برق، اسراف های زیادی در کشور ما می شود و کشور ما یکی از اسراف کنندگان در این بخش بوده که باید این اسراف ها کُنترل شود.

آیت الله حسینی با بیان اینکه مردم از نحوه مصرف و انرژی و مقایسه آن با سایر کشورها باید مطلع شوند، ادامه داد: البته باید تشویق ها و تنبیه ها برای مُشترکین پُرمصرف و کم مصرف اندیشیده شود.

امام جمعه یاسوج با تاکید دوباره بر اینکه باید جلوی مصرف های بی رویه برق در کشور و استان گرفته شود، یادآور شد: با صرفه جویی در بخش برق می توان از هزینه های اضافی برای ساخت نیروگاه های بزرگ جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگیِ مدیریت مصرف باید تبلیغات گسترده صورت گیرد تا مردم از شرایط کنونی مصرف ها و اسراف ها آگاهی داشته باشند.

***مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار، گفت: تمام تلاش خود و زیرمجموعه این شرکت را به کار خواهد گرفت تا در ایام پیک بار مصرف برق، شاهد خاموشی و قطعی برق برای مشترکین خانگی نباشند.

جمال معتمدی زاده با اشاره به برخی آمارهای مصرف برق در روزهای گذشته، افزود: پیک بار مصرف برق در چند روز آینده آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر همکاری مشترکین برق در استان کهگیلویه و بویراحمد در ایام پیک بار، خاطرنشان کرد: اگرچه ما تمام تلاش مان را به کار می بندیم که مُشترکین برق خانگی در این ایام، گرفتار خاموشی و قطعی برق نشوند، اما از همه مشترکین خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و عمومی مُصرانه می خواهیم نسبت به مدیریت مصرف و خاموش نمودن وسایل برقی خود در ساعات پیک بار و سایر ساعاتی که نیاز به روشن کردن این وسایل نباشد، اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه های مُتعددی برای مدیریت مصرف برق مشترکین این استان در حال انجام بوده، اما مهم ترین عامل تحقق در اجرای این برنامه ها، مشارکت مردم است.

وی با تقدیر از همراهی مشترکین، مدیران، ائمه جمعه و جماعات، نیروهای مسلح، صنعت گران، بازاریان، کشاورزان و تمام کسانی که در اجرای برنامه های مدیریت مصرف با شرکت توزیع نیروی برق این استان همکاری داشته اند، یادآور شد: علاوه بر اینکه نیازمند همراهی همه این مشترکین هستیم، اما نقش ائمه جمعه و جماعات در کاهش مصرف انرژی بسیار موثر است.

معتمدی زاده افزود: ساعات پیک بار در استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۳ تا ۱۸ عصر و از ۲۰ تا ۲۴ شب آغاز و به پایان می رسد که می طلبد مُشترکین برق در چنین ساعاتی نسبت به خاموش نمودن وسایل برقی پُرمصرف خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیک مصرف برق به زودی در این استان آغاز می شود، گفت: شدت گرما در شهرستان های گرمسیری در حال حاکم شدن است که می طلبد صرفه جویی تمامی مشترکین برق در استان از هم اکنون آغاز شود.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز