احیاء ۴۱ شرکت در کارگروه اقتصاد مقاومتی با اشتغال ۶۵۰ نفر

۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۱۳:۵۱:۴۹
کد خبر: ۱۳۴۵۱۲۷
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در خصوص تلاش این معاونت درحوزه کارگروه اقتصاد مقاومتی گفت: ۵۷ جلسه ترتیب و ۴۱ شرکت احیاء شده و در حمایت از اشتغال آفرینی و تثبیت اشتغال پایدار توسط ستاد، ۶۵۰ نفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید عیسی حسنی به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بیش از ۹ هزار و ۳۳۰ ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است.

وی گفت: حدود ۲۵۰۰ نفر در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

حسنی افزود: از جمله موضوعات این کلاس ها مهارت های زندگی به سبک زندگی ایرانی باز اجتماعی کردن مجرمین در حوزه امنیت اخلاقی که گام مهمی در اجتماع می باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خط تلفنی ۱۶۷۰ با همکاری آموزش و پرورش استان و همچنین فعال بودن سامانه نماد، در شهرستان دنا، بررسی و صحت سنجی در سامانه سجام در بیش از یکصد مورد از گزارشات ثبت شده که این سامانه در راستای هدایت و راهبری و سازماندهی دیدبانان پیشگیری می باشد.

وی افزود: افزایش تعداد ملاقات های صورت پذیرفته فرزندان طلاق در مراکز راه اندازی شده خارج از کلانتری ها به میزان ۲۰ درصد نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته است.

حسنی در ادامه عنوان کرد: به منظور پیشگیری از حفر چاه های غیرمجاز، گروه های گشت‌زنی ایجاد و افزایش داده شدند، همچنین محل های ناامن در استان شناسایی که در این زمینه ۸۱ محله ی  ناامن شناسایی شده است.این مقام قضایی گفت: به منظور آشنایی مردم با موارد موارد حقوقی، آموزش های حقوقی در مساجد شهر با همکاری معتمدین محلی راه اندازی شد.

وی گفت: در سال گذشته ۶ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد که ۹۰ درصد از مصوبات این جلسات اجرایی شده اند، همچنین در شهرستان های استان ۲۶ جلسه برگزار شد در این جلسات ۷۰ درصد مسائل نیز اجرایی گردیده‌اند.

حسنی اظهار داشت: کتاب الکترونیکی ازسیمای جرائم استانی به صورت دوره چهار ساله و شش ماه تهیه گردید و نظارت‌هایی نیز بر شرکتهای پخش گاز مایع در استان و نظارت بر صدور مجوز های کارخانه های تولید زغال در استان نیز صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: بیش از ۱۰ هزار مورد از شکایت های مردمی و درخواست های مردمی در سال ۱۴۰۰ رسیدگی شد..

معاون قضایی دادگستری استان گفت: ۱۲ بولتن الکترونیکی از اخبار و فعالیت های این معاونت تهیه و ارسال به سراسر کشور، در سال گذشته انجام شد.

حسنی در ادامه افزود: در حوزه رسانه، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ۸۶ مورد خبر و گزارش تهیه و به رسانه های استانی و کشوری ارسال شده است همچنین ۳۴ برنامه گفتگو در صدا و سیما تهیه و پخش شده است.

وی با اظهار اینکه با تهیه ۴ کلیپ تصویری و پخش از صدا و سیمای استان در خصوص اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرم در این معاونت تهیه، تولید و پخش شده است، اظهار داشت: تولید ۲۲ کلیپ و موشن گرافی در سامانه های اجتماعی و همچنین نصب ۳۹ بنر و عکس نوشته در سطح شهر و میادین از دیگر فعالیت‌های این معاونت بوده است.

وی افزود: در مورد تربیت فرزندان و مهارت های زندگی جلسات آموزشی توضیح با حضور عوامل فنی و اجرایی و نظارت بر فعالیت های مراکز مهر خانواده ها و همچنین ۱۴ کارگاه آموزشی اجرا شده است.

حسنی ادامه داد: در حوزه حمایت از حقوق کودک نیز، بازدید از کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان مشاوره رایگان بخش آسیب پذیر جامعه و معرفی آنان به کانون وکلاء و انعقاد تفاهم‌نامه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت حمایت از حقوق کودک صورت گرفته است.

وی‌گفت: شناسایی اقشار آسیب پذیر را نیز در دستور کار قرار داده و حتی معرفی آنان به مؤسسات خیریه و ساماندهی آن ها و حمایت اقتصادی از آنان را با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، همچنین در حوزه مطالعه مطالعات اجتماعی با همکاری بهزیستی جهت راه اندازی خانه امن و بازدید از آن مراکز، اقدامات خوبی انجام داده‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: در راستای کنترل و کاهش خشونت علیه اقشار آسیب پذیر، با کانون وکلاء و ارائه مشاوره رایگان به بخش های آسیب پذیر و حمایت از آنها به استفاده از ظرفیت وکیل معاضدتی را پیگیری نموده ایم.سید

حسنی معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، درپایان به برخی دیگر از تلاش های ارزنده در جهت کاهش جرم و مجازات و خدمت رسانی بیشتر به مردم در این معاونت اشاره و آن خدمات را فهرست وار به شرح زیر عنوان کرد:

1-تشکیل کارگروه‌های سازش محله‌ای در مناطق حاشیه نشین با هدف کاهش ورودی

2-با پیگیری جدی این  معاونت درشورای حفظ حقوق بیت‌المال و کارگروه پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی و به همت اداره کل منابع طبیعی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در سال 1399 و سال 1400  تمام اراضی ملی و منابع طبیعی استان به مساحت 000/350/1 هکتار در سامانه کاداستر ثبت و سند صادر  شد. و رتبه سوم کشوری را در تثبیت اراضی دولتی و ملی (کاداستر) سال 1400 کسب کرد.

3-فعال کردن گشت پلیس ساختمان شهرداری ها  با حمایت قضایی جهت جلوگیری از ساخت و ساز غیر قانونی

4-ممنوعیت خرید زمینهای اراضی خارج از طرح مصوب تغیر کاربری توسط تعاونی مسکن ادارات

5-فعال نمودن گشت های حفظ کاربری در سطح استان و اراضی حاشیه شهر یاسوج و مناطقی که در معرض تغییر کاربری هستند و نصب تابلو هشدار دهنده در این مناطق

6-فعال نمودن گشت های ویژه به منظور صیانت از آب

7-تغییر الگوی کشت از محصولات پرمصرف آب با محصولات کم مصرف آب در سطح استان

8-مسدود کردن چاه های غیرمجاز و نصب کنترل هوشمند حجمی بر روی چاهها در سال جاری برای نجات بخشی سفره های زیرزمینی

9-دعوت از سازمان راهداری کشور جهت بازدید و تامین اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز کمربندی شهر یاسوج

10-شناسایی 57 نقاط حادثه خیز در محور های مواصلاتی و  81 مورد نقاط حادثه خیز درون شهری استان

11-تعداد 25 کارشناسی اصالت کالاهای قاچاق کشف شده

12-فعال نمودن تیم های بازرسی در سطح عرضه بازار

13-تعامل با استانهای همجوار جهت جلوگیری از خروج سوخت از استان و جلوگیری از ورود کالای قاجاق به داخل استان

14-پیگیری ایجاد ایستگاه ثابت بازرسی بر روی جاده یاسوج - اصفهان

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز