ممنوعیت شنا در رودخانه ها و تاسیسات آبی کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۰:۴۹:۵۶
کد خبر: ۱۳۴۵۹۶۶
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، از ممنوعیت شنا در رودخانه ها، مخازن سدها، کانال های آبی، آب بندها و دیگر تاسیسات آبی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ آرش مصلح، با بیان اینکه متاسفانه همه ساله شاهد شنیدن خبرهای ناگوار غرق شدن هموطنان و هم استانی های عزیزمان در رودخانه ها و تاسیسات آبی به دلیل بی توجهی به هشدارها و تابلوهای شنا ممنوع و نادیده گرفتن خطرات شنا در این مناطق، بوده ایم، گفت: لازم است تا همه این موضوع را جدی گرفته و از شنا در این گونه مناطق، جداً خودداری کنند. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد  با اشاره به وجود دو سد کوثر و شاه قاسم در استان تصریح کرد: در سطح استان  1400 کیلومتر رودخانه های اصلی و همچنین کانال های آبیاری و دیگر تاسیسات آبی موجود و از طرفی گردشپذیر بودن کهگیلویه و بویراحمد، بروز خطر غرق شدگی را بالا می برد.

مصلح، عنوان کرد: می طلبد تا نسبت به این موضوع، حساسیت بیشتری به خرج دهیم که البته شرکت آب منطقه ای بنابر وظیفه خود، اقداماتی از جمله اطلاع‌رسانی ممنوعیت شنا در دریاچه سدها، رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری و زهکشی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و نصب علائم هشدار دهنده، تهیه و پخش کلیپ‌ها و تیزرهای مرتبط با خطرات شنا در تاسیسات آبی، مصاحبه با صدا و سیما و خبرگزاری‌ها و همچنین درج آگهی ممنوعیت شنا در روزنامه های محلی را انجام می دهد.

وی، گفت: ضروری است تا همگان کمک کنند تا نگاه عمومی به این موضوع، بیشتر و اثرگذارتر از قبل شود و دیگر شاهد حوادث تلخ غرق شدگی در تاسیسات و منابع آبی استان نباشیم. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد، خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط و وضعیت فنی تاسیسات آبی و همچنین وجود رسوبات در برخی منابع آبی و علاوه بر آن، اختلاف دما در لایه های آبی، تغییرات ناگهانی دبی آب و بطور کل، وجود خطرات نادیده ای که حتی برای شناگران ماهر نیز، حادثه آفرین خواهد بود.

مصلح، بیان کرد: لازم است تا بحث عدم شنا در این مناطق و تاسیسات آبی، جدی گرفته شود چون در صورت بروز هر گونه حادثه ای برای افراد، بر اساس قانون، بخاطر بی توجهی آنها به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه های صادر شده، هیچگونه دیه یا جبران های مالی برای افراد حادثه دیده، تعلق نخواهد گرفت.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز