سد تنگ سرخ اولویت اصلی دولت و مجلس/ نیاز سد به ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۱۷:۰۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۴۷۱۴۱
سد تنگ سرخ اولویت اصلی دولت و مجلس/ نیاز سد به ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد تنگ سرخ برای تکمیل به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛کیامرث حاجی‌زاده در بازدید رئیس کمیسیون عمرانی مجلس از سد تنگ سرخ گفت: این سد سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد اما علی‌رغم اختصاص ۲۴ میلیارد تومان اعتبار طی ۹ سال پیشرفت قابل قبولی نداشت.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان ۱۰ درصد آب کشور را تامین می‌کند اما آبرسانی با تانکر به مردم دامنه دنا، تنگ سرخ و شهر یاسوج زیبنده نیست.IMG-20220704-WA0047

وی با بیان اینکه یاسوج سال گذشته با تنش شدید مواجه بود، گفت: سد برای تکمیل به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حاجی‌زاده بیان کرد: امسال از محل قانون بودجه و تهاتر نفت ۲۰۰ میلیارد تومان برای سد در نظر گرفته شده که رقم ناچیزی است و امیدواریم سفر رئیس مجلس به استان راهگشا باشد.

در ادامه رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پروژه اولویت اصلی دولت و مجلس است، گفت: منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه پاسخگو نیست و سد به بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.IMG-20220704-WA0046

محمدرضا رضایی‌کوچی بیان کرد: به غیر از منابع قانون بودجه از ظرفیت ماده ۵۶ که تسهیلات بانکی است، همینطور  تهاتر بانکی برای اتمام این پروژه استفاده می‌کنیم و در سفر آقای قالیباف تلاش می‌کنیم با کمک وزارت نیرو، وزارت نفت، همچنین تهاتر نفت و بانک‌ها پروژه تکمیل و به نتیجه برسد. 

وی بیان کرد: اگر سد به همین روال پیش برود تا ۵ سال آینده به بهره‌برداری نمی‌رسد بنابراین اگر می‌خواهیم شهر یاسوج هر چه سریعتر از منابع آبی پایدار برخوردار شود باید چیزی حدود یک هزار میلیارد تومان به پروژه تزریق شود.IMG-20220704-WA0049

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز