با اولویت مناطق محروم سفرها نظارتی و ستادی انجام می‌شود/مناطق محروم در تحقق حقوق‌شان دچار مشکل هستند

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۱۹:۴۳:۴۷
کد خبر: ۱۳۴۷۶۴۸
با اولویت مناطق محروم سفرها نظارتی و ستادی انجام می‌شود/مناطق محروم در تحقق حقوق‌شان دچار مشکل هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفرهای نظارت ستادی با اولویت مناطق محروم انجام می‌شود، گفت: با این منطقه بیگانه نبودم و حداقل چندین سفر جهادی خارج از حوزه رسمی به این استان داشتم اما امروز با صحنه‌هایی روبرو شدم که اصلا قابل تحمل نیست

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست جمع بندی نظارت ستادی این استان گفت: امروز توفیق پیدا کردم در این سفر به همراه عزیزان و همکاران و نمایندگان محترم استان و رؤسای کمیسیون‌های مجلس در این بازدید و نظارت ستادی حضور داشته باشم از این بابت خدا را شاکرم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نکات و مباحث کلیدی که در دستور نظارت ستادی است، تصریح کرد: اگر در دولت قبل در حوزه نظارت‌های میدانی فعال بودیم به این دلیل بود که  شرایط کرونا و شرایط موجود اقتضا می‌کرد که مسئولان قوا حضور بیشتری در مناطق و بخش‌ها داشته باشند از این رو سعی کردیم با وجود کرونا حضور و تحرک بیشتری در مناطق برای انجام  کار داشته باشیم اما دولت جدید انصافاً بسیار پرتحرک در استان‌ها و بخش‌های مختلف حضور دارند.

وی ادامه داد: همچنین امروز مسئولان قوا در این زمینه فعال هستند بنابراین ما نیز در این دوره حرکت‌هایمان، جهت‌گیری‌ها و نظارت‌ها و سیاست‌گذاری‌ها و نظارت بر اجرای قوانین را مقداری دقیق‌تر کردیم همان طور که مسئولان دیوان محاسبات نیز در این جلسه به آن اشاره کردند. در برخی از قوانین اعتبارات بودجه و ظرفیت‌های ملی وجود داشته طبیعتا بنا به نیاز توزیع آن بستگی به تحرک دارد.IMG-20220705-WA0062

قالیباف افزود: طبیعتاً در این مورد نظارت مجلس می‌تواند موجب توزیع عادلانه و نظارت بر آن و ایجاد فرصت‌های بهتر و دقیق‌تر شود هر چند که امروز سفر نظارتی یک روزه بود اما حداقل قریب به دو ماه موضوعات مطالعاتی در رابطه با موضوعات این استان را شخصا به همراه کمیسیون‌ها، نمایندگان مجلس و کارشناسانی که از مرکز به این استان آمده‌اند دنبال کردم. همچنین جلساتی با وزرای مربوطه در تهران راجع به موضوعات مطرح شده برگزار کردیم  که برخی از جلسات با حضور وزرا حدود دو الی سه ساعت با محوریت موضوعات تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. لذا امروز که خدمت شما هستیم دقیق بر ابعاد کار، میزان پیشرفت پروژه‌ها، نقاط قوت و ضعف، اشکالات موجود و کارهایی که باید انجام شود، آشنا بودیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه سفرهای نظارت ستادی با اولویت مناطق محروم انجام می‌شود، تصریح کرد: مناطق محروم در تحقق حقوق‌شان دچار مشکل هستند و اینجاست که ما باید به عنوان نمایندگان مردم از مناطق محروم باید حمایت کنیم.

وی گفت: بنده با این منطقه بیگانه نبودم و حداقل چندین سفر جهادی خارج از حوزه  رسمی به این استان داشتم اما امروز با صحنه‌هایی روبرو شدم که اصلا برای ما قابل تحمل نیست. اینکه مردم مظلومانه در برخی از نقاط زندگی می‌کنند جز از ضعف ما نیست؛ این ما و شما هستیم که باید دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز