در دیدار رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با استاندار گلستان مطرح شد؛

حضور استاندار در جلسات شورای ورزش همگانی/ توجه ویژه به ورزش قهرمانی؛ ورزش همگانی را در سایه قرار داده است

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۲۱:۰۱:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۳۷۶۲
استاندار گلستان اعلام کرد از این پس در جلسات شورای ورزش همگانی استان شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ استاندار گلستان در گفتگو با رئیس فدراسیون ورزش های همگانی که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان گلستان همراه بود اظهار کرد: کاملترین جمله در خصوص ورزش"عقل سالم در بدن سالم است " می باشد.

وی بیان کرد: گلستان دومین جمعیت روستایی کشور را دارست و تقریبا 48 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل میدهند و اصولا روستاییان پر تحرک هستند.

وی ادامه داد: گلستان دومین تولید کننده مرغ و تولیدکننده محصولات مختلف نظیر زعفران، زیره، زیتون وغیرهمی باشد از این بابت میتوان گفت گلستانی ها کم تحرکی زیادی ندارند.

در ادامه استاندار گلستان اعلام کرد از این پس در جلسات شورای ورزش همگانی استان شرکت خواهد کرد.

وی همچنین گفت: در زمین پشت ساختمان استانداری پیاده رو ایجاد خواهیم کرد تا هفته ای یک روز کارکنان در آن محل پیاده روی داشته باشند.

در ادامه افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر کشورهای پیشرفته دارای اقتصاد پویا هستند نقش فعالیت های بدنی دراین میان بسیار محرز است.

وی افزود: سرمایه گذاری در ورزش بسیار پرسود می باشد اما متاسفانه در کشور ما آمار کم تحرکی رو به رشد است.

ملایی گفت: کم تحرکی میتواند تخریب جدی در زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد و استفاده افراطی از تکنولوژی و رژیم نامناسب غذایی از عوامل مهم کم تحرکی است.

وی ادامه داد: گلستان در توزیع فعالیت بدنی با سطح کم رتبه یازدهم کشور و از نظر چاقی رتبه پنجم کشور را دارد.

ملایی متاسفانه در چند سال گذشته با توجه بیش از حد به ورزش قهرمانی و حرفه ای باعث شده است ورزش همگانی که سلامت ملی را تامین میکند در سایه قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: جمعیت کشور به سرعت به سمت پیری حرکت میکند بناباین با تلفیق کم تحرکی در کنار میانسالی شرایط خوبی را نمیتوان برای کشور متصورشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز