رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

گلستان در وضعیت هشدار/ طی دو هفته آینده، شرایط مطلوبی در استان نخواهیم داشت

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۴:۲۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۰۷۶۲
گلستان در وضعیت هشدار/ طی دو هفته آینده، شرایط مطلوبی در استان نخواهیم داشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در حال حاضر، روند ابتلا و بستری کووید ۱۹ در استان گلستان با افزایش مواجه شده و استان در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛عبدالرضا فاضل در ستاد کرونای استان گلستان اظهار کرد: شهرستان های آق قلا، علی آباد، کردکوی، گمیشان و گنبد در وضعیت زرد و شهرستان های گرگان، آزادشهر، بندرترکمن، بندرگز، مینودشت و مراوه تپه در وضعیت قرمز و شهرستان های رامیان، کلاله و گالیکش در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به تعطیلات هفته گذشته و اعیاد پیش رو و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، مطمئنا طی دو هفته آینده، شرایط مطلوبی در استان نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان اشاره کرد: در حال حاضر ۳۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۶ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و ۳۲ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

 فاضل افزود: بیش از ۵۲ درصد از بستری ها شامل افراد بالای۵۵ سال ۴۱/۵ درصد افراد بین ۱۵ تا ۵۵ سال و حدود ۶ درصد نیز افراد زیر ۱۵ سال را تشکیل می دهند.

 در این جلسه ممنوعیت برگزاری مراسم های اجتماعی، فرهنگی و همایش ها در شهر های قرمز کرونایی نیز اعلام شد.

همچنین فعالیت مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چایخانه، باشگاه های ورزشی به خصوص ورزش های پربرخورد مثل کُشتی و...، مراکز تفریحی سرپوشیده و سالنی، استخرهای سرپوشیده و ...ممنوع اعلام شد.

همچنین در این جلسه مصوب شد کارکنان مجموعه های اداری با دورکاری با اولویت دورکاری بانوان به فعالیت بپردازند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز