مدیر کل انتقال خون استان گلستان خبر داد:

نیاز فوری به اهدای پلاکت با تمام گروه های خونی مثبت در گلستان

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۰۹:۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۴۶۱۱
نیاز فوری به اهدای پلاکت با تمام گروه های خونی مثبت در گلستان
مدیر کل انتقال خون استان گلستان از نیاز فوری استان به اهدای پلاکت با تمام گروه های خونی مثبت شامل A، B، AB و O خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید صادق بنی عقیل اظهار کرد: ضمن نیاز به اهدای خون مردم در همه گروه های خونی، با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است به گروه خونی مثبت در استان گلستان نیاز مبرم است.

وی از مردم استان خواست تا برای اهدای پلاکت با تمامی گروه های خونی مثبت به پایگاه انتقال خون گرگان پایگاه انتقال خون گرگان خیابان 5 آذرروبروی بیمارستان 5 آذر جهت اهدای پلاکت تا ساعت 13 مراجعه تا بتوانیم جان بیمار سرطانی نیازمند به این مایع حیاتی را نجات بخشیم .

وی خاطر نشان کرد: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدای خون می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن 32250120-32241024-32236800 - 017 روابط عمومی ودفتر جذب تماس بگیرند ضمن اینکه سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir فعال است.

سالانه به طور میانگین بیش از 133 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گلستان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مصرف می شود.

استان گلستان به علت گردشگرپذیر بودن و تصادفات، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های مصرف کننده بالای فرآورده های خونی است.                        

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز