استاندار گلستان:

امسال ۴ هزار هکتار از اراضی شیبدار استان به باغات مثمر تبدیل می شوند

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۲:۲۶:۴۴
کد خبر: ۱۱۰۴۱۸۵
استاندار گلستان گفت: امسال 4 هزار هکتار از اراضی شیبدار استان درختکاری و به باغات مثمر تبدیل می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس آیین متمرکز آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار استان گلستان در مجتمع کشت و صنعت دکتر بسکی شهرستان مینودشت، با اشاره به مزایای این طرح، خاطر نشان کرد: حفظ خاک به عنوان یک سرمایه ارزشمند، جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب، اشتغال و درآمد پایدار، خودکفایی در تولیدات باغی، افزایش ماندگاری در روستاها و شهرها و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی، بخشی از مزایای توسعه باغات در اراضی شیبدار است.

وی با بیان اینکه وقوع بیش از 300 سیل بزرگ و کوچک طی 20 سال گذشته در استان گلستان، بالغ بر 700 میلیارد تومان به بخش های مختلف خسارت وارد کرد، گفت: سیل سال گذشته منجر به خسارت 5 هزار میلیارد تومانی به ابنیه، تأسیسات، واحدهای مسکونی و کشاورزی شد.

حق شناس با تأکید بر اینکه باید بسته مقابله با سیلاب در استان داشته باشیم، لایروبی رودخانه ها، زهکشی اراضی، بازگشایی دریچه های سد وشمگیر، تلاش برای آبگیری سد نرماب، ایجاد کانال حفاظتی در شهرهای سیل خیز و ... را از جمله اقدامات در راستای پیشگیری از خسارات سیلاب عنوان کرد و افزود: علیرغم همه این اقدامات، درختکاری در اراضی شیبدار، یکی از موثرترین راهکارها در مقابله با سیل است.

استاندار گلستان با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه های مختلف علیرغم شدیدترین تحریم ها، تصریح کرد: افزایش تولیدات کشاورزی از 95 میلیون تن به 130 میلیون تن، افزایش تولید گاز از 350 میلیون متر مکعب به هزار میلیون مترمکعب، افزایش سهم بهره برداری از میدان مشترک گازی از 40 درصد به بیش از 60 درصد و ... از جمله دستاوردهای دولت در این سالها بوده است.

وی افزود: در استان گلستان، علیرغم تنگناهای مالی، در سال گذشته 22 هزار واحد مسکونی احداث یا تعمیر شد و از ابتدای سال نیز نوسازی و مقاوم سازی هزار واحد مسکونی در مناطق خسارت دیده از سیل و زلزله در دست اقدام قرار گرفته است.

در این مراسم، فرمانداران شهرستان های تابعه که این طرح در آن ها نیز اجرا خواهد شد، به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

در ادامه این برنامه، استاندار گلستان از بخش های مختلف مجتمع کشت و صنعت دکتر بسکی (پدر طبیعت ایران) بازدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز