نائب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون شمشیر بازی ج.ا.ا:

روزی تنها سالن اختصاصی شمشیربازی کشور در گنبد قرار داشت/ گلستان در گذشته دارای جایگاه ویژه ای در این رشته بود

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۰:۳۸:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۸۸۸۲
نائب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون شمشیر بازی ج.ا.ا گفت: استان گلستان در جایگاه ویژه ای قرار داشت اما متاسفانه در حال حاضر این رشته در شرایط خوبی به سر نمیبرد.

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری برنا از گرگان؛ فضل الله باقر زاده در مجمع انتخاباتی هیئت شمشیر بازی استان گلستان اظهار کرد: فعالیتی که در حال حاضر از ورزش شمشیر بازی در کشور میبینیم آن چیزی نیست که در گذشته بوده است.

وی افزود: گلستان در گذشته جزو چند هیئت اول شمشیر بازی در کشور بود و اولین سالن اختصاصی شمشیر بازی در کل کشور تنها در شهرستان گنبد کاووس استان گلستان وجود داشت.

 وی اضافه کرد: استان گلستان در جایگاه ویژه ای قرار داشت اما متاسفانه در حال حاضر این رشته در شرایط خوبی به سر نمیبرد.

نائب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: امروز شاهد این هستیم که وزنه برداری موفق به کسب سهمیه المپیک نشده است اما رشته شمشیر بازی توانسته یک سهمیه تیمی و سه سهمیه انفرادی در بازیهای المپیک را کسب نماید و این موضوع نشان دهنده استعداد ورزشکاران این رشته و لزوم توجه به شمشیر بازی در کشور است.

وی تصریح کرد: در سال 82 تمامی هیئت های شمشیر بازی در سراسر استان ها دفتر کار نداشتند اما در حال حاضر خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته 27 استان در سراسر کشور دارای هیئت فعال و دفتر کار می باشند.

باقرزاده خاطرنشان کرد:  بعد از انقلاب تمام زیر ساخت های شمشیربازی از بین رفت زیرا این رشته به عنوان  یک رشته غربی تلقی میشد این در حالی است که آنچه در گذشته باعث شد ایرانیان 300 سال قدرت جهان باشند رشته  شمشیربازی و شیوه نبرد آنان بود.

وی در پایان بیان داشت: فدراسیون شمشیربازی کلاس های این رشته را با تمام امکانات و بدون هزینه برای هیئت استان برگزار خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز