استاندار گلستان:

عملیات زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان آغاز شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۲:۵۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۰۳۹۶
عملیات زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان آغاز شد
عملیات زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی گلستان و طرح توسعه سامانه نوین آبیاری در سطح ١۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان و سردار محمد فرمانده قرار گاه خاتم الانبیاء سپاه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس امروز یکشنبه 7 دی در حاشیه این آیین کلنگ زنی اظهار کرد: گلستان استانی با ظرفیت های کشاورزی است و تامین آب مطمئن و آمادگی زمین برای کشت های مختلف از جمله اقداماتی است که بهره وری زمین را افزایش می دهد.

وی افزود: خوشبختانه زهکشی زمین های کشاورزی تاثیرات مطلوبی داشته و بهره وری زمین را تا 2 برابر افزایش داده است و تلاش داریم تمام 280 هزار هکتار اراضی لم یزرع استان را زهکشی نماییم.

استاندار گلستان یادآور شد: تا پایان این دولت قریب به 50 درصد اراضی کشاورزی زهکشی خواهند شد.

حق شناس گفت: زهکشی اراضی ضمن ارتقا بهره وری زمین موجب ممانعت از خسارات احتمالی سیلاب های آتی می شود و با توجه به جمعیت روستایی استان بخش قابل توجهی از کشاورزان و روستاییان از مواهب آن منتفع خواهند شد.

وی ادامه داد: حداقل ۵۰ درصد از زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار اراضی اولویت دار گلستان را به پایان خواهد رسید که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۳۰۰ میلیارد تومان ابلاغ جدید هم به این پروژه تزریق شده است.

همچنین طرح توسعه سامانه نوین آبیاری در سطح ١۵ هزار هکتار از دیگر طرح هایی بود که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در این جلسه، اظهار کرد: مقرر شده بود که زهکشی ۳۰ هزار هکتار اراضی شمالی استان با همت قرارگاه خاتم انجام شود که ۹۵ درصد آن اجرا شده است.

مختار مهاجر افزود: ۲۰ درصد ابنیه این پروژه باقی مانده که تا ۲۰ روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی از آغاز عملیات اجرایی زهکشی ۵۰ هزار هکتار از دیگر اراضی استان خبرداد و گفت: توافقات اولیه انجام شده و تفاهم نامه آن هم به امضا رسیده است.

طبق گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اجرای این طرح ها باعث افزایش بهره وری اراضی کشاورزی شده و صرفه جویی منابع خواهد شد.

مهاجر همچنین از ورود قرارگاه سازندگی در برق کردن چاه ها، لایروبی و مرمت آبندان ها خبرداد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز