رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

آزادی ۴۱۵ زندانی با اجرای طرح پایش و کمک خیرین

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۴:۳۱:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۱۲۰۷
رئیس کل دادگستری گلستان کاهش جمعیت کیفری را یکی دیگر از دستاوردهای امسال دادگستری استان عنوان کرد و گفت: در چند ماهه اخیر 415 زندانی با اجرای طرح پایش و کمک خیرین آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان در نشست فصلی شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها به زندگی مسالمت آمیز  اقوام و مذاهب مختلف در استان اشاره کرد و گفت: ما در استان از این فرصت وحدت و همدلی برای حل و فصل دعاوی و اختلافات استفاده کردیم  که یکی از نتایج آن  امسال  هدیه زندگی دوباره به 17 محکوم به قصاص با پادرمیانی علمای شیعه و سنی و اعضای شورای حل اختلاف بود .

هادی هاشمیان افزود: امسال 72 درصد دعاوی که به علت جنبه خصوصی از دادسراها به شعب صلحی شورای حل اختلاف ارجاع شد ، مصالحه شد که یکی از نتایج خوب آن کاهش ورودی  5 هزار فقره پرونده به دادسراهای استان است..

هادی هاشمیان، کاهش جمعیت کیفری را یکی دیگر از دستاوردهای امسال دادگستری استان عنوان کرد و گفت: در کنار نظارت بر زندان ها و برقراری دادرسی الکترونیک در همه حوزههای قضایی با اجرای طرح پایش زندانیان در چند ماهه اخیر 205 نفر آزاد شدند .

وی افزود: همچنین امسال 210 نفر هم با کمک خیرین و ستاد دیه طعم آزادی را چشیدند.

رئیس کل دادگستری گلستان  از راه اندازی سامانه پیامکی برای ارتباط بی واسطه مردم با مسئولان قضایی استان خبر داد و گفت: در کنار نظارت های مرسوم ،  سامانه پیامکی برای نظارت مردم  بر دستگاه قضایی و دستگاه های اجرایی که امور عمومی انجام می دهند در دادگستری استان راه اندازی شد که نتیجه آن تشکیل چندین پرونده تخلف  در حوزه فساد اداری بود .

 هادی هاشمیان ، به تشکیل کارگروه عدل و آزادی های مشروع در دادگستری استان در راستای سند تحول قضایی هم اشاره کرد و گفت: در این کارگروه منتظر شکایت مردم و دستگاه ها نمی مانیم و در اموری که منافع جامعه را تهدید می کند راسا ورود و اقدام می کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز