رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

آزادی ۲۷۳ زندانی با گذشت ۶۰ میلیارد تومانی طلبکاران

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۴:۲۴:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۶۵۳۰
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و بزرگان 273 نفر از زندانهای استان آزاد شدند .

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان اظهار کرد:  این افراد با کمک یک میلیارد تومانی خیرین و ستاد دیه آزاد شدند اما قدم اصلی در آزادی این زندانیان را شاکیان  با بخشش 60 میلیارد تومان بدهی خود برداشتند و با گذشت از بیشتر طلبشان بزرگترین خیر بودند .

وی افزود: از ابتدای امسال 18 محکوم به قصاص هم در استانه اجرای حکم با بخشش بزرگوارانه اولیای دم ، فرصت زندگی دوباره و جبران مافات را به دست آوردند .

وی در ادامه سخنان خود به  افزایش صدور آرای جایگزین حبس در دادگاه های استان هم اشاره کرد و گفت: امسال 4 هزار و 600 نفر به جای زندان ، رای جایگزین حبس گرفتند  .

رئیس کل دادگستری گلستان به اقدامات دستگاه قضایی استان برای آشنایی بیشتر مردم با قوانین  ، حقوق و تکالیف هم اشاره کرد  گفت: طرح مسائل حقوقی که نیاز زندگی روزمره مردم است از طریق برنامه های زنده رادیو و تلویزیون و شبکه های اجتماعی ، آگاهی ها را افزایش داد و  از گرفتار شدن ناخواسته مردم در گیر و دار پرونده های قضایی جلوگیری کرد و ورودی زندان های استان را نیز 12 درصد کاهش داد.

هادی هاشمیان از فراگیر شدن دادگاه های الکترونیک در استان هم خبر داد و گفت: برای پیشگیری از انتقال کرونا ، علاوه بر  حضور تصویری زندانیان در محاکم ، امکان ملاقات تصویری زندانیان با خانواده های آنان نیز در فراهم شده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز