معاون دادستان نظامی استان گلستان معرفی شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۱۳:۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۲۵۰۱۹
معاون دادستان نظامی استان گلستان معرفی شد
طی مراسمی در سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان، سید حسینعلی صمدی به عنوان معاون دادستان نظامی استان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی کیاپی رئیس سازمان قضایی گلستان اظهار کرد:  معاون دادستان نظامی در راستای اهداف قضایی و سازمانی می تواند به تقویت جایگاه سازمان قضایی در نیروهای مسلح کمک کند. 

وی افزود: با فعال شدن بخش معاونت قضایی موفقیت های بیشتری در پیگیری حقوق شهروندی و احقاق حقوق عامه در سازمان حاصل خواهد شد.

به گفته وی معاون دادستان نظامی هم سو با دادستان نظامی می تواند باعث تحول در حوزه دادسرا شود.

زارعی با بیان اینکه اجرای قوانین در دستگاه قضایی برای احقاق حقوق عامه برعهده قضات است، گفت: با این حال جایگاه یک قاضی در حدود قانون معنا پیدا می کند و هیچ کس اجازه تجاوز از این حدود و اختیارات قانونی را ندارند.

وی تصریح کرد: هم فکری و هم گرایی قضات در شعبات دادگاه و دادسرا نوید بخش حل بسیاری از معضلات حقوقی و پرونده ای در دستگاه قضایی خواهد شد.

رئیس سازمان قضایی استان با تاکید بر نقش بی بدیل قضات در سند تحول دستگاه قضایی گفت: تحول مورد تاکید مقام معظم رهبری در قوه قضائیه با اقدامات کارکنان و خصوصا دقت نظر قضات در فرایند رسیدگی های قضایی تحقق خواهد یافت.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: یک قاضی در جایگاه رفیع قضاوت برای منحرف نشدن از مسیر عدالت گستری نباید لحظه ای از رساندن حق به صاحب آن غفلت کند.

زارعی بیان داشت: هر چند قاضی در معرض امتحانات سخت و وسوسه انگیز قرار دارد، اما اگر احقاق حق و رفع ظلمی نماید از اجر و پاداش ویژه ای برخوردار خواهد بود.

وی افزود: قضاوت عادلانه و صحیح قضات تاثیر بسیار زیادی در اصلاح امور مردم و تثبیت جایگاه حکومت اسلامی دارد.

به عقیده وی برای داشتن یک قوه قضائیه قوی باید نیروهای توانمند و مسئولیت پذیر را در پست های مهم به کار گیری کنیم.

زارعی با تاکید بر کار جهادی در دستگاه قضایی، تصریح کرد: تعدد پرونده ها و تراکم کار نباید باعث دلسردی شده و هر فردی باید نسبت به وظایف خود آگاهانه عمل کند تا از مشکلات عبور کنیم.

وی اظهار داشت: باید از تمام تخصص و تجارب خود برای تقویت فرهنگ پاسخ گویی به مردم کمک بگیریم.

گفتنی است سید حسینعلی صمدی پیش از این دادیار شعبه اول دادسرای نظامی اراک بوده و در حال حاضر با حفظ سمت دادیار شعبه دوم به عنوان معاون دادستان نظامی استان معرفی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز