رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان خبر داد:

استقبال از بهار با کاشت و واکاری ۱۰ هزار نهال در سطح شهر گرگان

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۰۷:۳۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۴۱۸۵۸
استقبال از بهار با کاشت و واکاری ۱۰ هزار نهال در سطح شهر گرگان
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان: در آستانه بهار حدود 10هزار اصله نهال در سطح شهر گرگان کاشته و واکاری میشود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ یحیی ستوده نیا در گفتگو با خبرنگار برنا ضمن بیان اینکه شهرداری گرگان برای استقبال از بهار برنامه های مدونی تدارک دیده است اظهار کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان نیز از دهم اسفند ماه به محلات مختلف مراجعه و اقدام به کاشت نهال خواهد کرد.

وی افزود: این سازمان برای شهروندانی که تمایل دارند در معبر جلوی ساختمان و منزل خود درختکاری کنند نیز در کاشت نهال مشارکت خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه تا چند روز آتی درگیر مبارزه با آفات شپشک های نباتی ویژه درختان مرکبات و زیتون هستیم ادامه داد: توسعه گلکاری در محلات و هرس درختان نیز از برنامه های این سازمان در آستانه بهار است.

ستوده نیا گفت: در صورتی که شهروندان برای هرس درختان خود به کمک نیاز داشته باشند میتوانند جهت ارائه درخواست به این سازمان مراجعه کنند.

 وی همچنین در خصوص درختان معضل دار موجود در معابر بیان داشت: در صورتی که در مورد این درختان درخواست قطع وجود داشته باشد، این مساله در کمیسیون حفظ درخت که متشکل از سه نفر و با حضور یک عضو شورای شهر است بررسی و در صورتی که این درخت معضل دار شناسایی شود و دلیل منطقی برای قطع وجود داشته باشد، قطع خواهد شد.

ستوده نیا گفت: در آستانه بهار حدود 5 هزار اصله نهال در مسیر های جدید سطح شهر کاشته میشود و حدود 5 هزار اصله درخت نیز واکاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار اصله نهال در سطح پارک جنگلی النگدره و ناهارخوران کاشته شد تصریح کرد: خوشبختانه امسال تعداد درختانی که بر اثر صدمات فیزیکی درناهارخوران و النگدره خسارت دیده اند کاهش پیدا کرده است و دلیل آن را میتوان شیوع کرونا و کاهش مراجعه شهروندان به این اماکن عنوان کرد.

وی همچنین از کاشت 5 هزار اصله نهال جنگلی در پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران خبر داد و گفت که تا کنون 2 هزار نهال از این تعداد کاشته شده است و مابقی نیز طی دو هفته آینده کاشته خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز